Motalaresan sommaren 2021: Underbara dagar vid vatten


 



Kära dagbok…

Sex dagar och fem nätter i Motala… Det är många som tycker att jag är knäpp som valde att åka dit första semesterveckan. Det måste vara människor som inte vet hur vackert där kan vara på sommaren eller människor som inte har nån anknytning dit.

Fästmön ordnade en fin svit med vardagsrum på Statt åt oss. Jag hade aldrig kunnat tänka mig att bo så för typ tio år sen. Men så blev det. Och det är jag så tacksam för. Jag är också tacksam att Anna delade den här resan med mig. Ett tungt skäl till den var att det var 15 år sen pappa gick bort. Jag ville gärna till graven och göra fint.

Men allt var inte sorgligt. Vi promenerade mycket, både morgnar och kvällar och däremellan samtidigt som vi gjorde en del utflykter, bland annat till Väderstad och Vadstena. Vi var kulturella, vi åt glass, vi drack GT, vi fikade, vi såg solnedgångar, vi lyssnade på trubadurer, Anna ryckte in som hoppilandkalle och badade, vi åt god mat, vi shoppade och, bäst på min lista, fredagskvällen med släkt och vänner. Tack alla inblandade för en oförglömlig kväll som tyvärr tog slut lite för snabbt, det hade varit så roligt att prata mer med alla.

∼ ♦ ∼

Jag tänker inte skriva så mycket mer utan i stället bjuda på bilder från våra dagar. Det går inte att förmedla mina känslor kring den här resan på annat sätt. Länkar till ställena vi besökte finns under bildkollagen. Den som vill se bilderna större och läsa bildtexter kan klicka på dem.

Hotellet

∼ ♦ ∼

I Motala

∼ ♦ ∼

Kulturen

∼ ♦ ∼

Mötena

∼ ♦ ∼

Maten

 

∼ ♦ ∼

Hemkomsten

Citrus och Lucifer hade inte saknat oss nämnvärt. Gymnasisten hade tagit väl hand om dem. Igår när vi kom hem åt vi middag hemma. Det var ett tag sen. Jag körde nog en tre maskiner tvätt. Vi såg Morden i Midsomer, åt ostar och hyfsade vinflaskan från Motala. Idag på onsdagsförmiddagen blev det bokbyte från en giftmakerska till en konstnär. Sen hade jag en klipptid. På eftermiddagen gick vi några ärenden på stan. Systrarna GK5 gjorde oss lyckliga med allt gott. Anna fixade upp min ostaffisch och en jalusi i Djungelrummet, jag la på vår nyinköpta dörrmatta och det ena med det tredje.

I kväll ska vi avnjuta Systrarna G:s räkmackor och sen glo på nån serie på Play. Jag har ännu fyra och en halv veckas semester kvar efter idag…

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En lite mindre tjock tant (?) som är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är tanten from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Hjärtat är det sämre med. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till mejlaulrika(snabel-a)gmail.com Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Detta inlägg publicerades i Antikt-retro-secondhand-loppis, Böcker, Dagbok, Epikuréiskt, Familj, Mat, Personligt, Vänner, Vin och märktes , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Motalaresan sommaren 2021: Underbara dagar vid vatten

  1. Mösstanten skriver:

    Motala är jättefint. Vi åker dit ibland. Jag tycker verkligen inte att man är tokig om man åker dit, även utan anknytning. Ni verkar ha haft en lyckad resa.

    Gilla

  2. uppsalaewa skriver:

    Vilken härlig resa och så fina bilder. Och bilen gick bra! Hoppas sommaren fortsätter som här!

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Resan var härlig och bilen gick bra. Men… jag har stora problem att tanka. Pumparna bara slår av hela tiden och jag tycks inte hitta rätt läge. I Motala tog det jättelång tid och sen fick jag väldigt ont i armen… 😦

      Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.