Onsdag kväll den 8 december och torsdagen den 9 december 2021: Cirkus och logistik


 



Kära dagbok…

Karusell vid havet

Lite cirkus eller karusell.

Asså jag var rätt slut igår kväll när jag äntligen parkerade mig i fåtöljen. Kvällsmaten var underbart god, men åts försent. Magen bubblade ganska bra. Jag tittade på Bonde söker fru, för nu har jag följt den här säsongen till stor del och det börjar bli lite spännande. Varje bonde har nu två tjejer kvar och alla är kära i alla, typ. Vilken känslocirkus! Eller kärlekskarusell…

Cirkus- och karusellkänsla får en lite hemmavid också med alla paket och leveranser av TV, kakor och matsalsbord. Men jag tror att allt blir riktigt fint och bra till sist. TV:n ska monteras på tisdag, kakorna är hämtade (Dramaten formerly known as Roland är utlånad för ändamålet) och kartongen med bordet ligger öppnad i Djungelrummet. Gamla matsalsbordet, som är Fästmöns gamla köksbord, samt mina två glasbord, ska hämtas den 22 december på eftermiddagen av Helping HandAnna har bokat dem. Anna har gjort alla beställningar och bokningar. Jag skulle säga att hon är ett jehu på logistik. Både jag och Citrus blev alldeles matta igår av att höra om Annas bravader hit och dit. På gång har hon också att försöka fixa ett vaccinationsbevis till sin snälla mamma, för i morgon, fredag, ska vi tre på julkonsert. Ett bevis på papper är på väg, men frågan är om det hinner fram i tid.

Katten Citrus med sladd

Citrus blev helt matt och behövde ladda sig. Kolla sladden i baken!

∼ ♦ ∼

Idag är det Anna-dagen och jag lämnade en liten lapp med grattis till min sambo på köksbänken. Som bonus slapp hon tömma pottorna, det fixade jag. Idag är det också mammakusinen M:s födelsedag. Det blir nog sms i kväll, telefonörat är slitet.

I morse var det bara minus 4,5 grader, så jag kunde ta min lättviktsjacka. På så vis slapp jag känna mig som Mårran. På jobbet var det manfall. Folk är lite förkylda och sitter därför hemma och jobbar. Det blev extra mat för oss på plats vid jullunchen… Inte bra för min del med tanke på att det är vägning i morrn. Det blev en aning paltkoma på eftermiddagen. Terminens sista avdelningsmöte hölls via Zoom. I övrigt har jag pillat lite här och lite där. Jag är bland annat kalendarieansvarig den här veckan.


Efter jobbet hade jag bokat klipptid.
Underbart skönt att bli fin i håret till jul. Nu återstår bara resten… Jag menar, att försöka bli fin. Det är en cirkus som nog inte lyckas. Men nåt fint såg jag i alla fall i ett skyltfönster nära frisören – en sån där Strindbergslampa som jag har suktat efter ganska länge.

∼ ♦ ∼

Hemma på Main Street har ett bygge påbörjats. Eller en montering. Jag tog reda på den rena och torra tvätten, som stod i samma rum, och ställde undan torkställningen. Bygget lämnar jag till inköparen som är betydligt mer händig än jag och mina föregångare.

Matsalsbordsmontering i Djungelrummet

Det pågår ett bygge i Djungelrummet

∼ ♦ ∼

I morrn hoppas jag att det blir julkonsert för Anna, Annas snälla mamma och mig. Inget inställt än vad jag kan se på Missionskyrkans webbplats.

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En lite mindre tjock tant (?) som är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är tanten from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Hjärtat är det sämre med. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till mejlaulrika(snabel-a)gmail.com Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Detta inlägg publicerades i Antikt-retro-secondhand-loppis, Dagbok, Jobb, Mat, Personligt, TV och märktes , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Onsdag kväll den 8 december och torsdagen den 9 december 2021: Cirkus och logistik

  1. Härliga möbelprojekt på gång !

    Skönt att vara nyfriserad, jag skall iväg nästa vecka

    Gilla

  2. Hoppas att det blir konsert för er❤️❤️❤️

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.