Söndag kväll/Halloween och måndagen den 1 november 2021: Så trötta, men snart blir ljust i Uppsala igen


 



Kära dagbok…

Söndagskvällen gick även den i sakta mak. Vi är väldigt trötta båda två. Det var perfekt att kunna äta rester till söndagsmiddag, riktigt goda rester, dessutom, och sen spara firren till middag i kväll. Då behöver vi inte lägga krut på att tänka ut vad vi ska äta, allt finns hemma.

Söndagsmiddag i Halloweentider

Bästa söndagsmiddagen i Halloweentider var lördagskvällens rester.


Söndagskvällen efter middagen såg vi de två sista avsnitten av Dark angel
på TV4 Play. Den där Anna i Downton Abbey visade sig vara allt annat än godhjärtad – i den här serien. Mycket bra och spännande historisk serie i tre delar. Alldeles lagom för två trötta.

∼ ♦ ∼

Bitmoji Tofflan sover vid datorn m stora brillor

Jag är också väldigt trött…

Hur ska vi bli mindre trötta? För mig hägrar en förhoppningsvis lugnare arbetsvecka (hoppas att många har höstlov); för Fästmön hägrar en resa i mitten av månaden. Den nyligen påbörjade veckan är vi dessutom bara två, vilket är lite skönt också – det blir ju inte så mycket tvåsamhet numera. Veckan när Anna är ute och reser blir jag ensam. Visserligen ska jag jobba, men jag ser också fram emot att få en del tid för mig själv. Och Tisslingarna, förstås.

Anna gick iväg till jobbet idag, men jag vet att hon inte sov så bra i natt. När vi möttes i morse sa jag att hon omedelbart skulle komma hem igen om hon kände sig matt och dålig. Samtidigt vet jag att hon är både envis och lojal. I morgon är hon dessutom ledig.

För egen del hade jag tre möten idag på jobbet. Sen packade jag ner korrekturet som jag ska börja läsa hemma i morrn så att jag inte skulle glömma det. Jobbdatorn följde också med hem. I morrn jobbar jag nämligen på distans, det vill säga hemma. Utöver det har jag två live-möten – naturligtvis vid samma tidpunkt. Jag får väl klona mig.

Helga Trefaldighet Allt ljus på Uppsala 2019

Helga Trefaldighet 2019

Klona sig kanske även el-killarna behöver göra. Eftersom vi inte har hört något från Jocke, som besökte oss den 16 september, slängde jag iväg ett mejl igår kväll. Han svarade att han inte förstod varför jobbet inte var gjort och lovade återkomma. Låt oss säga att vi verkligen behöver ljus i köket nu…

Och på tal om ljus blir det i år åter igen Allt ljus på Uppsala med start på torsdag. Anna och jag ska givetvis ge oss ut och kolla alla de tolv verken samt ljuspunkterna i centrala Uppsala. Det är tradition. Vi brukar traska runt och fota och vara riktigt frusna när vi sen slinker in kanske hos Alex för att äta och dricka oss varma innan vi går hem.

∼ ♦ ∼

Jag har varit nere i både soprum och garage med sopor. Tisslingarna har fått mat av både Anna och mig. Nu är jag ganska hungrig, så det ska smaka finfint med lax, citron- och dillsås, kokt potatis och grönsaker till middag.

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En lite mindre tjock tant (?) som är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är tanten from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Hjärtat är det sämre med. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till mejlaulrika(snabel-a)gmail.com Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Detta inlägg publicerades i Dagbok, Jobb, Mat, Personligt, TV och märktes , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Söndag kväll/Halloween och måndagen den 1 november 2021: Så trötta, men snart blir ljust i Uppsala igen

  1. Skönt när man har mat kvar (god mat dessutom) att äta 🙂

    Allt ljus på Uppsala, låter trevligt det hade varit något att se. Vi ska nog börja ta lite helgweekends på hotell framöver igen, när coronan lugnar sig. Det är lagom utflykter och alltid kul att vara i andra städer och flanera.

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Eller hur?! Mums!
      Allt ljus på Uppsala är jättehäftigt, men nu har det varit uppehåll sen 2019.
      Helgweekends på hotell är underbart avkopplande. Kanske Uppsala, rentav? 😛

      Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.