Torsdag kväll den 28 oktober och fredagen den 29 oktober 2021: Förlorade gram och ökad muskelmassa inför helgen


 



Kära dagbok…

Tänk att det redan är fredag… Igår kväll hade Fästmön gjort Halloweenmiddag för sig och Gymnasisten eftersom han ska till sin andra förälder idag för höstlov. Jag hade fått äta med dem, men jag hade ätit varm avstämningslunch med en nygammal kollega. Inte kan en äta lagad mat två gånger om dan när en försöker gå ner i vikt. Däremot hade Anna köpt qwarj och gjort en äppledessert utan socker. Desserten skedades ner i qwwarjbunken och så avnjöt jag detta samtidigt som jag såg fjärde och sista avsnittet av Halv åtta hos mig från Motala.

Kvarg med äppledessert

Kvällsgod qwarj med Annas äppledessert.

∼ ♦ ∼

Fredagar innebär vägning. Förra fredagsmorgonen vaknade jag i Gimo, så det blev vägning på lördagen. Upp ett kilo… I morse var det sanningens minut igen. Jag kände mig allt annat än smal när jag klev upp på vågen utan en tråd på kroppen, bara ett halsband. Tyvärr fick jag inte fram alla uppgifter, så jag bad Anna kolla appen. Men det jag såg i morse var en viktnedgång på nästan ett kilo (900 gram). När Anna skickade uppgifterna per sms noterade jag också en liten ökning av muskelmassan, till 54,1 procent. Det passar bra, för då kan jag bära flera böcker. Och på tal om böcker sa jag ja till ett recensionsuppdrag igår. Visst låter väl titeln Kommunikationens anatomi som en bok för mig?

 

∼ ♦ ∼

Virkning på CHAB-möte

Handarbetstips på ett möte.

På väg till jobbet hjälpte jag ett äldre par som skulle betala parkeringsavgift. Varför ska det vara så krångligt? Även jag är osäker, men jag tog mig tid och vi tittade tillsammans. Jag hoppas att allt blev rätt. I såna fall har jag i alla fall gjort en (1) god gärning idag.

Men givetvis behövde jag jobba en stund också på fredagen före klippning, middag och helg. Två möten hade jag idag, det ena var kort, den andra väldigt trevligt. Det bjöds på hembakade bullar (jag hade redan vägt mig!) och handarbetstips. Själv bjöd jag på högläsning av min bok på gång och lästips. Jag har kört på med kalendariet den här veckan och även om jag har gjort fel en gång och terrat mina arbetskamrater med frågor tycker jag sammantaget själv att det har gått bra. Men jag blir så jävla osäker för precis allting. Jag måste verkligen försöka ändra på det och ge mig lite credit för att jag faktiskt klarar av saker och ting. För övrigt har jag fått det stora korrekturet och det ska jag ägna mig åt nästa vecka, har jag tänkt.

∼ ♦ ∼

Nu är det emellertid helg och även om jag kanske har förlorat några gram på klippningen efter jobbet är det tillåtet att svulla lite. Vi inleder med en stillsam middag på lokal. Efter klippningen möts vi för tidig middag hos Aaltos. Förhoppningsvis är det ett stillsamt ställe. Vi är båda två ganska slut och trötta.

Bitmoji Tofflan stuffed

Helgen inleds med middag på lokal.

∼ ♦ ∼

Det här inlägget är tidsinställt…

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En lite mindre tjock tant (?) som är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är tanten from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Hjärtat är det sämre med. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till mejlaulrika(snabel-a)gmail.com Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Detta inlägg publicerades i Böcker, Dagbok, Jobb, Personligt, TV och märktes , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.