Torsdag kväll den 21 oktober och fredagen den 22 oktober 2021: Jäst gäst på Gimo herrgård


 



Kära dagbok…

Torsdagsmiddagen på kvällen var på Gimo herrgård var trerätters. Det känns inte bra att veta att jag måste göra veckans vägning i morrn efter allt svullande. Kakor till varje fika, förrätt till varje måltid, öl, vitt vin, rött vin för att nämna något. 

Men det är smällar en får ta. Jag har haft två intensiva arbetsdagar också. Vi har haft bra diskussioner. Vi har också lekt och haft roligt, berättat, lyssnat och umgåtts. Det känns gott att få vara en i gänget igen, tillhöra en grupp, men visst blir jag lite sorgsen när jag tänker på att tiden rinner ut. Snart är det slut på det roliga och då måste jag tillbaka till Helvetet. För mirakel slutade jag ju tro på runt 2013, tror jag..? Jag försöker mitt bästa att vara i nuet och trivas som det är, fast det kommer stunder när jag är färdig att bryta ihop.

Men, som sagt, bra dagar har jag haft. Natten har också varit god. Jag somnade med TV:n på i min himmelssäng intill kakelugnen – och en golvfläkt…

∼ ♦ ∼

I morse var det kallt i Gimo, bara tre grader. Rapporten från Uppsala och Fästmön löd på samma lika – även där var det just tre grader. Jag hade tänkt ta en morgonpromenad, men gick upp till herrgården och åt frukost i stället för att sen gå ner och skriva lite.

Gimo herrgård huvudbyggnad

Gimo herrgård flaggade på fredagsmorgonen.


Det var ett späckat program även denna andra dag. 
Samtal och diskussioner var det gott om. Det bästa av allt var att det verkligen är högt i tak på enheten plus att ingen är taskig mot nån annan trots att man har olika åsikter. Jag hoppas att chefen fick med sig mycket användbart så hon kan börja göra en grund till en verksamhetsplan. Vad gäller mig själv är jag inte helt säker på att jag får vara en del av den här fina verksamheten nästa år. Men oavsett det. Det har varit en förmån att ha fått vara delaktig, som gäst, numera en ganska jäst (däst?) gäst, för övrigt. Dagens lunch var tvårätters – vegetariskt till förrätt, majskyckling till huvudrätt. Och så blev det kakor till eftermiddagskaffet.

∼ ♦ ∼

Det var ingen välkomstkommitté som tog emot när jag kom hem, utan jag möttes av en hall där det varit sandstorm. Den sopade jag upp, flatmoppade lite här och var och så tog jag reda på tvätten från i onsdags. Den var torr. När Anna kom hem från jobbet gick vi och Gymnasisten och handlade. Trots att det är fredag blev det vardag direkt när jag kom hem. Men nåja, till Gimo herrgård återvänder jag definitivt. 

Till kvällen har jag köpt mig en bit smörgåstårta från Korgtassen. Senare kan det tänkas bli ost, kex och nåt gott rödvin (italienskt). Nu ska jag kolla post och läsa tidningar.

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En lite mindre tjock tant (?) som är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är tanten from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Hjärtat är det sämre med. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till mejlaulrika(snabel-a)gmail.com Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Detta inlägg publicerades i Dagbok, Epikuréiskt, Jobb, Mat, Personligt, TV, Vin och märktes , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Torsdag kväll den 21 oktober och fredagen den 22 oktober 2021: Jäst gäst på Gimo herrgård

  1. Låter som en riktigt trevlig vistelse med jobbet – lite batteriladdare att byta miljö också, ser fint ut och god mat

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.