Hjälp! En ska bort!


Ett inlägg i vilket Tofflan vädjar om hjälp.



Vid första enhetsmötet i höst 
ska min nuvarande chef göra en övning med sin personal. Till dess ska vi mejla chefen tre (3) bilder som beskriver den egna personen utan att nån bild visar personen.

Nu behöver jag din hjälp att välja,
för jag har fyra bilder.
En ska bort, men vilken av dem???

Amarone della Valpolicella Casteloro 2016 IMG_4784

Italienska viner, framför allt Amaroneviner, älskar jag.

Familjen Katt

Familjen Katt älskar jag också och katterna är en viktig del av mig.

Motalabron

Motalabron älskar jag och den representerar mina rötter trots att den inte fanns där när jag föddes.

Skrivbok med Sherlock Holmespenna i guld

En vacker bok och en penna representerar min kärlek för böcker och skrivande.


Skriv vilken bild du tycker ska bort
(dvs som jag inte ska skicka till chefen) i en kommentar.

Tack för din hjälp!

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En lite mindre tjock tant (?) som är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är tanten from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Hjärtat är det sämre med. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till mejlaulrika(snabel-a)gmail.com Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Detta inlägg publicerades i Böcker, Epikuréiskt, Jobb, Personligt, Vin och märktes , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Hjälp! En ska bort!

  1. Agneta skriver:

    Kära nå’n så svårt!
    Mitt förslag landar dock på att ta bort boken, även om det är supermycket du med en bok! Min tanke med detta är att chefen troligen redan mycket väl vet att du är en skrivande och läsande person, och därför inbillar jag mig att det på något sätt ger mer input till chefen med de andra tre bilderna.

    Gilla

  2. Hthunberg skriver:

    Håller med föregående att alla passar in men de andra berättar kanske mer något nytt om dig. Så jag sällar mig till att ta bort boken jag med.

    Gilla

  3. Jostvin Smith skriver:

    Jag skulle ta bort vinflaskan.

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Varför??? Nyfiken på skälet.

      Gilla

      • Jostvin Smith skriver:

        Antagligen bara för att jag är så emot alkohol. Det ger alltid mig dåliga vibbar.

        Gilla

      • Tofflan skriver:

        OK. Men nu skulle det ju handla om mig… 😉
        Äh, jag har inte bestämt mig än, faktiskt. Det är svårt. Det skulle vara bilder som visar nya eller okända sidor av mig. På jobbet vet alla att jag läser och skriver. Men alla vet inte att jag är tokig i italienska viner…

        Gillad av 1 person

  4. Mösstanten skriver:

    Jättesvårt. Alla bilderna säger något om dig. Men jag skulle föreslå att du tar bort vinflaskan för säkerhets skull. Det finns folk som reagerar negativt på alkohol. Kanske vore det bättre att byta bokbilden mot en bild på en bok som har betytt extra mycket för dig?

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Hmmm… jag vill inte dölja att italienska viner har en sån stor plats i mitt privatliv. Jag samlar – och dricker, förstås. Jag vet att det finns de som reagerar negativt på alkohol, men jag gör ju inte det. Vinflaskan visar en del av mig, liksom…
      Byta bokbilden mot en bild på en bok som betytt extra mycket blir svårt. Dels beskriver bilden både läsande och skrivande, dels kan jag inte välja ut bara en bok av alla bra och betydelsfulla böcker jag har läst… 😛
      Hmmm… dilemma…. Men tack för dina tankar!

      Gilla

  5. Berit skriver:

    Jag säger också flaskan. Pga negativt med alkohol. Plus att den bilden inte är lika fin 😀

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Vi skulle inte skicka fina bilder, det skulle vara bilder som beskriver vilka vi är, gärna sånt som ingen vet än så länge. Alla vet att jag läser, men kanske inte att italienska viner är en stor del av mitt liv…. Jag är inte så säker på att flaskan ska bort… Hmm…

      Tack för din kommentar! 😛

      Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.