The autopsy of Jane Doe (2016)


Ett inlägg om en skitläskig film.



Filmen The autopsy of Jane Doe 2016Nån gång i våras, tror jag, 
spelade jag in en film från TV4. På fredagskvällen blev vi sugna att se nåt riktigt läskigt. Och tro mig. Filmen The autopsy of Jane Doe (2016) är verkligen skitläskig.

Far och son arbetar tillsammans som rättsläkare. Av nån anledning har de sina arbetslokaler i källaren till sitt hem. Där arbetar de och där förvara de också de döda de obducerar. En kväll kommer sheriffen med kroppen av den död kvinna som hittats i ett hus där ägarna blivit mördade. Men det verkar inte som om mördaren har brutit sig in. I stället verkar det som om ägarna har försökt ta sig ut. Den döda kvinnans identitet är okänd. Vem är hon och vad gjorde hon där?

Det är väldigt få skådespelare i den här filmen. Främst får tittarna se far och son, förutom sheriffen och en polis även sonens flickvän. Och så de döda. Filmen är väldigt obehaglig och läskig redan från start. Som ackompanjemang till scenen mullrar åskan utanför och radion spelar en konstig sång. Givetvis har mobilen ingen täckning och det är nåt fel på den fasta telefonen.

Jag hoppar till och skriker flera gånger, precis som Fästmön som tittade med mig. Trots att vi vet att det är en skräckfilm, att det är fiktion, blir i alla fall jag skiträdd. Jag är dessutom skiträdd genom hela filmen.

Toffelomdömet blir det högsta.

Rosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla mini

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En lite mindre tjock tant (?) som är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är tanten from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Hjärtat är det sämre med. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till mejlaulrika(snabel-a)gmail.com Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Detta inlägg publicerades i Film, Personligt, TV och märktes , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till The autopsy of Jane Doe (2016)

  1. Den ser verkligen läskig ut, huu…

    Gilla

  2. Tack för tipset! Den här måste jag se 🙂

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.