Måndag kväll den 16 december och tisdagen den 17 december 2019: Sockersött och duktigt trött


 



Kära dagbok…

Efter så mycket prat och gråt igår eftermiddag var det gott att komma hem till sambon och först få en kycklingfilé och därefter äkta svengelskt go-fika. Energinivån var nere på noll. Jag kände mig verkligen dödstrött. Omtanke och sockerchock gav ny energi, liksom den stillsamma glädjen över att se ett TV-program tillsammans. Ett program där självaste Dr Dryels dök upp…

∼ ♦ ∼

Citrus studerar diskhon

Citrus närstuderar diskhon.

I morse kunde jag ha fått sovmorgon. Men människan är ett vanedjur, så även jag. Jag vaknade 6.10, gav katterna mat, tömde deras pottor, duschade, klädde på mig och åt frukost.

Fröken Citrus Katt höll mig sällskap i köket. Uppenbarligen var det nåt väldigt intressant i diskhon. Ja den lilla må vara söt som socker, men hon gillar rätt äckliga saker. Är det inte svettiga skor och strumpor eller andra kläder så är det sunkiga diskhoar.

∼ ♦ ∼

Annan promenad tisdag morgon

En annan promenadväg till jobb i morse.

Idag på förmiddagen var jag inbjuden till andra halvan av en annan enhets planeringsdagar. En enhet där samtliga, runt 50, medarbetare kändes mycket engagerade i att planera sin framtida organisation och sina roller. Jag blev djupt avundsjuk, för min egen enhet är betydligt mindre (typ tolv pers eller nåt), men vi medarbetare har inte fått tycka till nånting om hur vi ska organisera oss och vårt arbete. Jag har däremot protesterat mot vissa saker – och med all säkerhet upplevts som besvärlig. Men vi har inte fått vara med om att bestämma.

Den större enheten har fortsatt att jobba med det alla medarbetare har gjort tidigare. Nu ska det bestämmas vad av detta som ska göras i framtiden och vad annat som behöver göras samt hur enheten ska organiseras med eventuella mellanchefer. Min lilla enhet har också fortsatt göra jobb som tidigare har gjort, men i alla fall jag har fått en hel drös med nya arbetsuppgifter och projekt också. Inte så konstigt att jag känner det som om jag drunknar ibland. Men framför allt känner jag maktlöshet.

Min roll idag, vid den andra enheten, var att gå omkring och lyssna på grupparbeten, försöka engagera dem som satt tysta, försöka styra grupperna från detaljer till helhet och lite sånt. Mycket, mycket roligt!!! Som tack för min medverkan bjöd enheten mig på lunch. Den var emellertid mycket, mycket dålig. Radisson Blu bör skämmas rejält som serverade ris med några bitar lök och paprika samt gurkmeja som vegetarisk lunch. Jag trodde det var ett skämt när skålen ställdes fram. Tur att det fanns salladsbuffé och smör och bröd så att jag kunde äta mig mätt.

Eftermiddagen på jobbet innebar ett roligt arbetsmöte med tre engagerade herrar som är duktiga på sina jobb. Sen rullade jag nerför backen för att få barret klippt innan sambon och jag stack iväg för att handla julmat. Klockan var nånstans mellan 20 och 20.30 innan vi hade fått in alla varor. Duktigt trött efter det…

Selfie nyklippt

Nyklippt till jul.

∼ ♦ ∼

Som en extra krydda har jag blivit kallad till anställningsintervju. Tyvärr verkar det vara svårt att hitta en lämplig tid att stråla samman. Baskat om det glider mig ur händerna bara för det…

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En lite mindre tjock tant (?) som är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är tanten from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Hjärtat är det sämre med. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till mejlaulrika(snabel-a)gmail.com Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Detta inlägg publicerades i Dagbok, Jobb, Mat, Personligt, TV och märktes , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Måndag kväll den 16 december och tisdagen den 17 december 2019: Sockersött och duktigt trött

  1. FEM skriver:

    Åhh! Hoppas ni får till nån tid för intervju o att det blir nåt bra av det. Håller tummarna för dig, vännen.

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.