Our house (2018)


Ett inlägg om en skräckfilm.


 

Our house 2018Att det bara är skit på TV en nyårsafton tycker jag är skit. Det är många som sitter ensamma och som skulle vilja se annat än repriser. Jag var inte ensam, men Fästmön och jag ville titta på nåt läskigt och bra efter nyårssupén. Valet föll på filmen Our house (2018) som jag valde från Netflix.

Nu är jag långt ifrån den som väljer de bästa filmerna, men vi var överens om att se en film som inte var så lång och som var spännande. Our house är ungefär 90 minuter och klassad som skräckfilm.

Filmen handlar om en ung kille som jobbar med ett projekt kring att alstra trådlös elektricitet, ungefär. I stället lyckas han skapa en maskin som startar paranormal aktivitet. Detta sker efter att hans föräldrar har dött i en bilolycka och han får flytta hem igen till huset för att ta hand om sina småsyskon. När systern Becca får en kompis som heter Alice visar det sig att Alice inte finns. Inte nu i alla fall, men hon har funnits… Även grannen engagerar sig, speciellt som han är änkling.

Ja ja, det är inte särskilt spännande alls förrän den sista halvtimmen. Då händer nästan allt läskigt och det är först då som jag får ståpäls ett par gånger. Skådespeleriet är helt OK, men storyn är i sig ganska tunn. Det hade kunnat bli så bra det här med sorgen och längtan efter de kära vi saknar. Hur många gånger har en inte tänkt att ”om jag bara fick träffa dem en och prata med dem en enda gång till”? Nu svischar sorgen förbi och tas över av spöken som inte är helt trovärdiga.

Toffelomdömet blir medel.

Rosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla mini

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En lite mindre tjock tant (?) som är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är tanten from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Hjärtat är det sämre med. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till mejlaulrika(snabel-a)gmail.com Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Detta inlägg publicerades i Film, Personligt, TV och märktes , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.