Teodor-dagen 2017: Samarbetsvilligt med spänning i luften


 



Kära dagbok…

Dajmtårtbit

Vi pratade på detaljnivå om vårt nya hem igår – och åt Dajmtårta för att fira vår nionde förlovningsdag.

Det är spänning i luften. Ja, jag tänker förstås på lägenhetsförsäljningen och allt därtill. Faktum är att annonsen på lägenheten knappt hade legat ute ett par timmar innan det första budet kom. Det känns rätt bra – även om jag inte är iland än på långa vägar. Budet var bra, högre än utgångspriset, men jag valde ändå, i samråd med bland andra Fästmön, att gå vidare och ha visningarna nästa vecka. Jag har ju liksom både laddat och planerat för dem och även om det är jobbigt känns det som rätt beslut.

Igår kväll blev det förstås mycket prat om flytten och vårt nya hem. Vår nionde förlovningsdag firade vi med Dajmtårta. Det känns faktiskt lite mer roligt nu när försäljningen av min lägenhet är på gång. Vi pratade om ting på detaljnivå på ett annat sätt – allt ifrån krukväxter och textilier till möbler. Sen finns det orosmoln som fortfarande inte är skingrade. Men det handlar om att var och en måste ta tag i sina prylar och sitt liv – det är en del av att vara vuxen. Då är det liksom ingen annan som löser ens problem åt en. Ännu mindre stöd får en om en inte gör ens minsta ansträngning själv.

∼ ♦ ∼

Tablettask Konferens

Kollegan i huset mitt emot vet hur h*n ska få mig samarbetsvillig.

På jobbet idag fick jag bita ihop och ta tag i ett problembarn i form av en arbetsuppgift som jag inte tycker ska ligga på mig. Men med gott samarbete – och en tablettask! – av en kollega från huset mitt emot tar jag och gruppen oss långsamt framåt. Fast det är inte så mycket gruppens förtjänst utan ett par, tre drivande personer – så där som det alltför ofta är. Det finns tid att ha många idéer, men inte tid att delta och sjösätta dem.

Av dagens två möten blev det tre och däremellan skulle jag försöka hinna att göra klart texterna och lay outen på mitt nyhetsbrev. Bildvalet var redan klart. Som jag tidigare har skrivit här är det roligt att vara efterfrågad, men det finns gränser. Antalet arbetstimmar, till exempel och antalet timmar på dygnet. I morse var jag på jobbet klockan sju – ändå hinner jag inte.

∼ ♦ ∼

Novemberkaktus med röda knoppar

En av mina novemberkaktusar är på gång att blomma.

I kväll ska jag plocka lite grann hemma. Jag skulle så gärna vilja börja storrensningen, men det är inte läge för den när det ska vara visningar. I stället ska jag fokusera på att plocka bort lite saker som inte ska stå framme samt flytta runt krukväxter. Mammas fina vita orkidé i sovrummet har nu tappat alla sina blommor, så kanske får den från gästrummet flytta över, om den fortfarande blommar, i vart fall till visningarna. I arbetsrummet har en av novemberkaktusarna fått röda knoppar och det vore kul om dessa slog ut. Då kan presumtiva köpare av min lägenhet – och inte bara nyfikna! – se att här finns bra blomfönster. Också. Bland allt annat bra (det underbart stora köket, två våtutrymmen och sånt).

∼ ♦ ∼

Dags att plocka lite innan kvällsduschen så kanske det blir belöning i form av en stund i bästefåtöljen sen.

Och HÄPP så har jag strax ordnat en till salu-skylt också! 

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Dagbok, Familj, Jobb, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Teodor-dagen 2017: Samarbetsvilligt med spänning i luften

  1. Agneta skriver:

    Det där med bud före visningen känns igen (gärna då bud med förbehållet att de vill skriva kontrakt genast) – vi rådfrågade mäklaren, och han sa att det i princip alltid landar på samma summa eller t o m något mer om man genomför visningarna.
    Så rätt beslut att fortsätta tycker jag! Jag var inblandad i tre lägenhetsförsäljningar på två år, och det stämde i två av fallen – i tredje fallet var vi tre som var säljare, och då fick han med starkast åsikt bestämma så då sålde vi före ordinarie visning (blev ändå budgivning!)

    Håller tummarna för många kapitalstarka spekulanter på ditt slott ✊🏻😃!

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Jaaa… det gäller att ha is i magen, det var det råd jag fick. Men det är både spännande och lite oroligt, en vill ju gärna att det ska ”gå runt” eftersom vi redan har köpt ett nytt hem.

      Nu är till salu-skylten på plats utanför huset och jag har precis nu sagt upp mitt fasta bredband till lämpligt datum nästa år. Det händer saker… 😮

      Tack snälla för tumhållning! Ni är ett litet med starkt gäng som genom åren har hållit era tummar för mig av olika anledningar. Jag är så glad och tacksam för detta. ❤

      Gilla

  2. fruhatt skriver:

    Älskar den hemtrevliga inredningen !
    Håller tummarna !

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Tack snälla! Jag har liksom inte stajlat så mycket, snarare plockat bort, grupperat om och möblerat om. Det var en fantastisk fin inredare här och gav mig jättebra och enkla råd och tips inför fotograferingen. 😛

      Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

