Tisdagen den 7 november 2017: Till salu och kanske sålt


 



Kära dagbok…

Var starkelefant

Det gäller att vara stark nu.

Tre timmar. Det blev nattens totala sömn. Och så var det nån som påstod att ”alla” är trötta så här års och att det har med mörkret att göra. Varför sover jag då inte normalt under veckorna? Ja, jag vet vad det beror på. Sen är andra experter på förklaringar och diagnoser utan att ens ha träffat mig. Det kändes övermäktigt att åka till jobbet i morse, men självklart gjorde jag det. Jag hade en diger dag framför mig, med tre möten och ett antal saker jag måste fixa som ingen annan gör. Nä, jag klagar nästan inte, jag föredrar att ha mycket att göra och inte lite. Fast även jag har gränser.

 

∼ ♦ ∼

Det var minusgrader i morse, så jag körde försiktigt på mina sommardäck. Det dröjer ett par veckor till innan jag har tid för hjulskifte. Till dess får jag inte ge mig ut på några onödiga resor när det är halt. I morgon efter jobbet har jag lovat att leverera matsalsbordet till en köpare, men det är i centrala Uppsala och i princip på vägen hem. Fast jag måste förstås kånka ut skiten bordet i bilen kväll, jag kan inte hålla på att stöka i trapphuset tidigt i morgon bitti. Jag ska strax ta itu med det, jag ville bara sitta ner en stund och sammanfatta dagen efter jobb och veckohandling. Efter jobbet idag åkte jag till Stormarknaden, för jag hade några fler ärenden att göra än bara veckohandla. Det blev jag inte piggare av, precis. Inte heller blev jag överlycklig när jag såg att det är en lägenhet till salu i huset mittemot. Visserligen bara en trea och med annan planlösning än min (mindre kök och bara ett trångt våtutrymme) samt uteplats, men ändå… Fast den däringa uteplatsen, den ligger åt sämsta tänkbara håll. Det är ganska mycket trafik förbi – folk, cyklar och bilar. (Försöker tänka negativt men positivt.)

Matsalsbordet utan duk

Det ska kånkas ut i kväll. Håll en tumme för att det blir sålt i morgon.

∼ ♦ ∼

Igår skrev jag en ny att göra-lista inför visningen. På kvällen både igår och idag hade jag mejlkontakt med mäklaren som efterfrågade ett antal uppgifter som jag knappt hade svar på samt skickade presentationen av min lägenhet för påseende. Jag måste säga att jag inte visste att jag hade en sån fin lägenhet… Till skillnad från den mittemot alla gråa, vita och svarta hem – det här har också vissa såna inslag – är mitt hem mer färgstarkt och köket… Köket är underbart och det lär jag sakna! Till och med igår, när jag ganska sent satt och intog min middag – rester från lunchen – var det mysigt att sitta där.  Det jag ”får” sen är ett mindre kök. Men… jag är inte ensam längre.

∼ ♦ ∼


Jag läste ut sista boken (egentligen den första) som jag köpte i London
igår kväll också. Nu har jag börjat läsa en svensk deckare. Det känns som om jag behöver lite mer lättsmält litteratur just nu. Mikaela Bley skriver bra böcker och den här är andra delen i en serie om TV4-journalisten Ellen Tamm.

Böckerna Queer London och Liv

Bokbyte igår från ett queert London till ett fiktivt mord i en svensk småstad.

 

∼ ♦ ∼

När jag har landat efter alla måsten i kväll tänker jag hälla ner mig i bästefåtöljen och glo på Veckans brott. Igår såg jag säsongsstarten av norska Monster och jag blev faktiskt besviken. Den kändes som en segare version av svenska Saknad.

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Dagbok, HBTQ, Jobb, Mat, Personligt, TV och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

