Gustav Adolf-dagen 2017: Fröjd och nöjd


 



Kära dagbok…

Kommunikationsplan och All you need is like

Idag var det en fröjd att jobba och jag var nöjd.

Det blev en helt annan dag på jobbet än vad jag hade planerat för. Det är lite så att jobba som kommunikatör. Eftermiddagens möte blev flyttat först till förmiddagen och sen till i morgon eftermiddag. Det gjorde att jag fick tid att förbereda mig bättre inför det mötet. Dessutom fick jag tid att gå in och tycka till och delvis skriva om två texter som lika många kollegor författat. Att jobba tillsammans med proffs är en fröjd – och en känner sig även nöjd när proffsen gör tummarna upp. Respekt och respekt tillbaka, liksom. I såna lägen är det roligt att jobba med kommunikation på en IT-avdelning. Naturligtvis har jag gjort lite annat på jobbet också, till exempel skrivit helt egna texter och jobbat på intranätet.

∼ ♦ ∼

Inte var det igår jag kände mig så här utvilad när jag kom till jobbet. Det var uppenbarligen bra för mig att sova mycket i helgen. Att gå från arbetsdagen och känna sig nöjd med utfört arbete under dagen är nåt jag inte riktigt har gjort på sista tiden heller. Men idag. Då kändes det som om att gå till frissan och få håret klippt blev en riktigt bra belöning. Handla orkade jag emellertid inte efter det, men min middag blev resterna från lunchen. De lagar så fruktansvärt smaklös mat på Fazer-restaurangen här i huset att jag inte pallade att äta mer än halva portionen.

∼ ♦ ∼

I kväll fortsätter jag att ta det lugnt och vila inför kommande helgs städning och de därpå följande visningarna. Jag ska titta på sjätte avsnittet av Vår tid är nu, men även försöka hålla mig vaken till klockan 22 och första delen av sju av norska dramathrillern MonsterBåda går på SvT 1.

∼ ♦ ∼

På onsdag kväll efter jobbet åker jag med mitt matsalsbord till nån som förhoppningsvis köper det den här gången. Ja, jag får betalt för körningen också. Jag kan bara hoppas att det är en seriös köpare och att det är tredje gången gillt som gäller…

Matsalsbord betsat i mörk ek

Matsalsbordet blir förhoppningsvis sålt på onsdag kväll.

Och nu ska jag se på mäklarens förslag till presentation av objektet…

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Dagbok, Jobb, Personligt, TV och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gustav Adolf-dagen 2017: Fröjd och nöjd

  1. Mia Karlsson skriver:

    Snygg frilla👍

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

