Allhelgonadagen 2017: Plock, piff och proffsfotat


 



Kära dagbok…

Smulor

Jag plockar och plockar… smulor, bland annat…

Den här dagen började med ångest. Jag vaknade 5.39 och badade i svett efter en otäck mardröm. I drömmen hade mäklaren flippat ut totalt och jag själv skulle få ordna visningarna. Ungefär. Det var lite mer också, men jag orkar inte dra allt. Det är ett stresspåslag som heter duga just nu. I morse höll jag på att plocka och städa (!) hemma, så jag var inte på jobbet förrän 7.20. Alla småsaker är inslängda lite här och var där de får plats. Nu lär jag inte hitta nånting under en tid. Och jag hatar att leva i kaos. Som grädde på moset flög pluppen till ett örhänge ur örat vid morgontoaletten. Försök hitta det på ett mönstrat golv när du ser dåligt. Orka, liksom… Men jag bad Högre Makter om hjälp och fick hjälp – jag hittade pluppen på 15 sekunder! Tacksam.

Jobbmobil och jobbmugg

Det blev mest smått gjort på jobbet idag.

På jobbet var det några små, men viktiga saker som behövde göras idag. Jag är inte nöjd med en porträttfotografering, fast det får duga. Det är svårt när belysningen är kass och människor har glasögon (blänk). Är fotografen sen inte utbildad fotograf, heller…

Under förmiddagen kom sms med en fråga om matsalsbordet var kvar. Jag svarade cirka 20 minuter senare, när jag pudrade näsan, att det är kvar. Sen hördes ingenting. Jag tror ärligt att jag skiter i att annonsera på Blocket framöver. Det verkar bara vara strulputtar som hänger där.

Eftermiddagen var vikt åt fotografering – professionell sådan – av mitt hem. Jag hämtade Fästmön efter att ha slängt i mig en macka till lunch. Vad hade jag gjort utan Anna? Ja, inte hade jag klarat av att kånka runt möbler i alla fall. Vi släpade och drog och piffade. Sen kom mäklaren och släpade och drog och piffade. Sen kom Sebastian Fotograf. Han fotade. Mitt hem. Ett hem jag inte riktigt känner igen längre… Men nu är det fotat och om en vecka läggs det ut till försäljning.


Anna är hemskjutsad efter handling, 
jag har försökte hitta och ställa tillbaka vissa väsentligheter. Nu ska jag hälla ner mig i bästefåtöljen och bara sluta ögonen en stund. Hoppas att jag kommer ihåg att öppna dem klockan 21 så att jag kan se Saknad.

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Dagbok, Familj, Jobb, Personligt, TV och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Allhelgonadagen 2017: Plock, piff och proffsfotat

  1. Se där ja, nu har du i alla fall kommit en bra bit på väg när det är fotat och så 🙂 Hoppas det flyter på bra med visning sen, och att det inte var en sanndröm du hade … 🙂

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Det var lite oroväckande idag, för jag messade mäklaren och tackade för gårdagens insats och då mådde h*n inte bra… Hoppas det inte var en sanndröm…
      Jepp, skönt när det är fotat. Nu är det ”bara” visning och försäljning kvar. 😛

      Liked by 1 person

  2. annanilssonspets skriver:

    Se i framtiden, snart är du på plats i ditt nya palats. Näe, annonsera är skit, när jag säljer kultingar så ringer folk som tokar, vi bokar en tid, de dyker inte upp. Det är skit.

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Inte mitt nya palats, vårt. 😛
      Ja jag fattar inte vad det är med folk. Antingen bangar de i sista stund, skiter i att svara eller så ska de pruta av bara h-e. Jag blev riktigt förbannad på en gubbe som höll på och skulle pruta på mammas mobiltelefon. Nu ligger den kvar här hemma, osåld. Jag säljer inte en dyr grej till struntpris, det var garanti kvar och allt. Då ger jag hellre bort mobilen till nån som behöver än säljer till snåla gubbar. 👿

      Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

