Den sista dagen i oktober 2017: Ihopplock


 



Kära dagbok…

Köksskåp med brödrost pasta väckarklocka kontaktlinser

Ett lustigt ihopplock i ett köksskåp: brödrost, pasta, väckarklocka och kontaktlinser, för att nämna några prylar.

Plockandet hemma fortsätter. Jag har svårt att sitta stilla en längre stund utan att greja med nåt. Till och med i morse plockade jag undan prylar inför fotograferingen i morgon. Det blir en del lustiga ihopplock i mina skåp och lådor.

Denna ständiga påslagning av adrenalin gör att jag är rädd att braka samman när det här är över. Och det har jag då verkligen inte råd med! Jag vågar knappt tänka på pengar och summor. Det är alltför svindlande belopp det rör sig om och jag hoppas och ber att mitt nuvarande hem blir sålt enligt de beräkningar jag och mäklaren har gjort. Vidare hoppas jag att somliga håller sig i skinnet framöver. Men var så säker på att jag ska tvinga en viss person till ett långt samtal om regler innan jag flyttar. För tillfället är det väldigt lugnt, nåt som säkert har med årstiden att göra. Det känns skönt att veta att jag säljer nu och inte på våren eller sommaren.

En liten oro just nu är att orkidéerna ska blomma över. Mammas vita i sovrummet har en trött blomma, men den vita i gästrummet blommar fint. Fast finast blommar vännen Agnetas gula i köket, nu med två blommor.

Orkidé gul med två blommor

Två blommor har nu slagit ut i vännen Agnetas orkidé.

∼ ♦ ∼

Uppsala slott

Zeta och jag promenerade till Uppsala slott och åt lunch och tittade på konst.

På jobbet är det aningen lugnare den här veckan. Men bara aningen. Jag kör på för fullt och det handlar om att jag måste hinna saker mellan påfyllningar av energi och flexledigt en eftermiddag inför lägenhetsfotografering. I morse var det minusgrader och det snöade lite. Snön la sig inte, men det var halt här och var. Det känns som en evighet till den 23 november när jag har tid på bilverkstan för service och skifte till vinterhjul.

Efter två möten på förmiddagen promenerade jag och Zeta upp till Konstmuseet på Uppsala slott för att luncha och se på konst, bland annat en utställning om queera minnen och glömda rum. Det blev god energipåfyllning till eftermiddagens kommunikationsplanering, även om vi inte blev imponerade av Upsala, darling. Ärligt talat såg jag inte detta som varken utställning eller konst.

∼ ♦ ∼

Nu är det kväll och jag har bara satt mig ner en liten stund efter veckohandling och inför det näst sista rycket före fotograferingen. I morgon vid 13-tiden hämtar jag Fästmön och så hjälps vi åt med att flytta lite tunga grejor och göra det allra sista. Nej, jag tänker inte flytta böcker och bokhyllor och detta kanske jag få stångas med mäklaren om. Visningarna är nu spikade till torsdagen den 16 november och söndagen den 19 november.

Böcker i bokhyllor hörn

Ett litterärt hörn i arbetsrummet ska inte flyttas.

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Dagbok, Familj, HBTQ, Jobb, Personligt, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

