Måndagen den 23 oktober 2017: Fortsatt tröttma


 



Kära dagbok…

Stengolv och skor

Stentrött.

Den här tröttman som har slagit klorna i mig vägrar släppa greppet. Igår eftermiddag och kväll var jag så stentrött att jag inte ens orkade blogga nåt mer. Jag låg i bästefåtöljen och pallade knappt att läsa efter middagen. Telefonerade en stund med Fästmön. Klockan var nånstans mellan 20 och 21 när jag släpade mig i säng. Jag somnade nästan genast. Efter en tre, fyra uppvaknanden frampå småtimmarna vaknade jag sen slutgiltigt klockan 5.30. Om jag kände mig utvilad, undrar jag? Nej, svarar jag, inte ett dugg.

Nån infektion har inte brutit ut och ett tag var jag rädd att jag har fått nån jävla allergi/överkänslighet, kanske mot nåt på jobbet. Men inget särskilt hände med kroppen under dagen, förutom att det känns som om jag inte har sovit på hundra år.

Gnocchi

Klimplunch, lika osmaklig som den ser ut.

Förmiddagen på jobbet försvann innan jag hann märka av den. Det var texter som skulle skrivas, folk som skulle jagas och påminnas, möten och dagordningar. Lunchen blev hemsk, jag var så trött att jag inte orkade gå över till Restaurang Feiroz. I stället fick jag äta nåt som kallades gnocchi på Fazers Restaurang Segerstedt. Det var i princip smaklösa klimpar med ketchup, lite svettig ost och några frön på. Tur att portionen som serverades var för myggor och att jag inte har nån större aptit nu. I vanliga fall hade jag inte blivit mätt. Nä, i morgon blir det Feiroz igen helt klart.

Eftermiddagen på jobbet gick i förmiddagens spår, det vill säga möten och skrivande. Jag lyckades tillsammans med Zeta få bukt med ett förtydligande och jag gjorde även herr Fredag lycklig genom att ge tips och återkoppling på en muntlig dragning han ska ha under morgondagen. Nuff said!

∼ ♦ ∼

Flyttkartonger

Flyttkartonger kan vara användbara i framtiden.

Flyttprojektet löper på och jag mår dåligt för jag känner mig så orkeslös. Jag får försöka göra sånt som det inte behövs så mycket kraft till. Sälja möbler, till exempel. Fast… Det är svårt för folk att läsa innantill. En kvinna ringde på matsalsbordet. Hon trodde att jag ville ha 250 kronor för ett betsat, modernt matbord OCH sex antika ekstolar. Rubriken på min annons är Matbord. Tröttare blev jag…

Vidare har jag mejlat en flyttfirma jag fått offert från med några frågor samt meddelat att jag kommer med ytterligare en offertförfrågan till så småningom. Det är ju två hem som ska flytta ihop och bli ett.

I helgen ska jag städa mitt hem inför fotograferingen, men också försöka hinna umgås med Anna samt skjutsa och hämta yngste bonussonen till och från ett LAN i Förorten. Det blev lite babbel med ynglingens far i kväll angående logistiken kring detta.

Det är tur att det blir normaltid natten mellan lördag och söndag, för då får jag tillbaka en timme som jag förlorade på sommartid i våras. Får jag tillbaka lite kraft då också, tro?

NU ska jag stryka, det brukar vara ett bra sätt att sortera tankarna.

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Dagbok, Familj, Jobb, Krämpor, Mat, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Måndagen den 23 oktober 2017: Fortsatt tröttma

  1. Det är typiskt att du inte känner dig på topp nu när du har lite extra saker att pyssla med inför flytten. Jag kände också av ett konstigt illamående i helgen, som plötsligt bara kom över mig, för att lika snabbt försvinna igen. Så där höll det på några timmar. Jag sa till pinglan att det påminde om graviditetsillamåendet… men det kan vi ju i alla fall utesluta 🙂

    Krya på dig och hoppas du snart mår bättre !

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Ingenting bröt ut och nu känner jag mig rätt OK. Antagligen var jag slutkörd och behövde vila. Illamåendet gick över igår. Jamen tänk om det hade varit bebiskräksjukan! 😮

      Tack vännen och var rädd om dig också!

      Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

