Saknad


Ett inlägg om en TV-serie.



Nu för tiden hinner jag inte titta på TV så aktivt längre. 
Igår kväll beslutade jag mig i alla fall för att se premiäravsnittet av Colin Nutleys kriminalserie Saknad. Serien, i vilken såväl regissörens fru som hans dotter är med i, består av fyra delar. Den som är otålig kan streama serien på C More, jag tänker titta på TV4.

TV-serien Saknad

Colin Nutleys kriminalserie med frun Helena Bergström i huvudrollen.


Kommissarie Maja Silver återvänder hem till småstaden från Stockholm.
  Skälet till hemvändandet är lite oklart, men det har delvis att göra med att hon vill förbättra relationen med dottern Rebecka. När hon besöker sin gamla arbetsplats och sina gamla kollegor kommer ett larm om att en ung flicka har hittats död vid sidan av vägen. Maja följer med poliserna dit och på plats får hennes mentor en hjärtinfarkt och dör. Självklart blir det Maja som får uppdraget att utreda fallet med flickan. Kan den märkliga religiösa sekten ha nåt med flickans död att göra?

Det var en stark och spännande inledning på den här serien. Visserligen gråter Helena Bergström som vanligt även i denna rollfigur, men det känns ändå rätt OK att hon gör det. Första delen var riktigt bra samtidigt som relationsdelarna av storyn känns lite… krystade. Poliser måste uppenbarligen ha ett trassligt privatliv och religiösa sekter måste lika uppenbarligen härbärgera konstiga pastorer.

Nåja, Toffelomdömet blir högt och jag ska definitivt se de kommande tre delarna.

Rosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla mini

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Personligt, TV och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Saknad

  1. Har spelat in! Sparar ihop till alla fyra avsnitten.
    Låter ju mycket lovande! Jag tycker nästan alltid att Widerberg är bra.

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

