Dagsarkiv: 7 oktober, 2017

Lördagen den 7 oktober 2017: Början med bok, slutet… med bok. Vad annars?

  Kära dagbok… Det gick hyfsat att sova i natt. Ett par gånger vaknade jag med kramp i fot eller ben, men det var inget långvarigt. Min onda högerfot känns också mycket mindre ond nu i kväll när jag inte har … Läs mer

Publicerat i Böcker, Dagbok, Epikuréiskt, Familj, Jobb, Krämpor, Mat, Musik, Personligt, Radio, TV, Vin | Märkt , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | Lämna en kommentar

Ett rött vin: Zenato Ripassa Superiore 2013

Ett inlägg om ett vin.   Det är tungt, tråkigt och jobbigt att rensa ut sitt hem. Därför ville jag peppa mig med ett gott vin på fredags- och lördagskvällarna till ostar respektive pasta med kycklingfärssås. Valet föll på en … Läs mer

Publicerat i Epikuréiskt, Mat, Vin | Märkt , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | Lämna en kommentar

En första rensning: Sovrummet och vardagsrummet

  Kära dagbok… Det tar sån tid… Det borde gå snabbare, tanken är ju att jag ska börja med en grovrensning mest på ytan. Men hur det än är ger det ena det andra, som vanligt. Idag började min rensning i … Läs mer

Publicerat i Dagbok, Familj, Mat, Personligt | Märkt , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | Lämna en kommentar

Viskaren

Ett inlägg om en bok. Att säga att Karin Fossums senaste Konrad Sejer-bok är en ren deckare eller polisroman vore att ljuga. Visserligen utspelar sig boken Viskaren till stor del under polisförhör, men det är en psykologisk thriller. I morse slog … Läs mer

Publicerat i Böcker, Personligt | Märkt , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | 2 kommentarer