Onsdagen den 20 september 2017: Ljuddämpare, färgstarkt jag och synsk tandläkare – allt på en dag


 



Kära dagbok…

Vart tog den här dagen vägen? Ja, jag har inget svar på den frågan, men… jag har haft roligt hela dagen. På förmiddagen traskade jag och Tjifen iväg till personalinformation i det nyrenoverade universitetshuset. Det var bra och nyttig information i lokaler som var synnerligen fint renoverade. Jag tog en bild av ett konstverk som även fungerar som en ljuddämpare i den stora sal IX. Tyvärr ser det betydligt tristare ut på bilden än vad det är i verkligheten, så jag rekommenderar ett besök IRL om nu nån annan än jag läser det här och är lite intresserad.

Ljuddämpande konstverk i sal IX Universitetshuset

Konst och ljuddämpare i ett. Men betydligt vackrare IRL!

 

Färgglad klädsel

Oj så färgglatt klädd jag var idag…

En stor del av min arbetsdag har jag ägnat åt ett enormt projekt om en förordning som ska gälla i hela EU. Förordningen omfattar inte bara företag utan även myndigheter och till viss del också privatpersoner. Och universitet, som ju är en myndighet i det att det är statlig verksamhet. Det är inget litet projekt alltså. Och jag är med i arbetsgruppen som kommunikatör. Ärligt talat tror jag inte att det finns nån som skulle vilja ha min roll. Själv ser jag det hela som en utmaning. Det är svårt. Väldigt svårt. Men också otroligt spännande. Passar nån som är lite färgstark, som jag (<== självironi).

Jag har också ägnat arbetsdagen åt att fota människor (nej, jag är ingen bra porträttfotograf! Men det kanske var tur att jag klippte av huvudet på mig själv ovan…) och jobba med mitt nyhetsbrev. Sen var det dags att gå hem.

∼ ♦ ∼

Under eftermiddagen uppstod lite av ett dilemma i privatlivet. Jag försökte hitta ett ställe där jag snabbt kunde telefonera med Fästmön – min telefonoperatör har inte nån signalstyrka i Segerstedthuset, tyvärr, men det kommer en basstation i december. Dilemmat får Anna och jag fundera över och ta itu med gemensamt. Tills vi ses och kan prata mer får vi tänka. Och tänka ska jag ägna den här kvällen åt. Vidare ska jag försöka läsa ut den mystiska boken och skriva några rader om den. Ett kort med körsbär på i min postbox hemma gjorde att jag fick konsultera kalendern. Jag kunde konstatera att tiden min tandläkare kallat mig i oktober passade bra, vilket fick mig att undra om hon är synsk…

Kort med körsbär

Är min tandläkare synsk? Tiden hon kallade mig passade perfekt!

∼ ♦ ∼

Den som vill läsa vad jag tycker om en ny deckare kan hålla ögonen på bloggen här i natt, för strax efter midnatt publicerar jag en recension av Nele Neuhaus bok Stora stygga vargen!

Nele Neuhaus bok Stora stygga vargen på gul filt

Efter midnatt dyker den upp här på bloggen, min recension av Stora stygga vargen.

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Dagbok, Familj, Jobb, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

