Tisdagen den 19 september 2017: Fyra möten och två dialoger


 



Kära dagbok…

Arbetsmöte på kontoret

Möte på kontoret som höjde temperaturen ytterligare. Min kollega skymtar till höger i bild.

Det fortsätter att hända spännande saker i mitt liv – både på jobbet och privat. Vissa ting är rent hisnande att tänka på, andra blir lärorika utmaningar. Jag blev lite svettig i morse – ja, jag hade gissningsvis 25 grader varmt på kontoret igen när jag anlände på morgonen medan andra fryser. Fast mest var det en mental svettning över en dag som plötsligt blev alldeles fullbokad av möten. Jag hade som mest en kvart mellan två möten. Tack och lov visade det sig att det hade blivit lite fel. Det började kännas ganska omänskligt. När ska en jobba med det en får i uppdrag på mötena, liksom? Totalt blev det sen bara tre möten på jobbet idag, varav det längsta var ett operativt möte på närmare två timmar efter lunch. Temperaturen på kontoret höjdes rejält under mötet – men inte för att vi var oense utan eftersom vi jobbade så hårt. Våra verktyg, förutom hjärnorna var: datorer, penna och papper samt mobiltelefon.

Min arbetsdag blev inte helt som jag hade planerat. Vid vattenpumpen hade jag en intressant dialog om kulturskillnader och kyrkovalet. Till min glädje noterade jag att det preliminära resultatet för kyrkovalet i Uppsala stift visar ett lågt förtroende för kränkarens parti, men det ser ut att bli mandat, tyvärr. Och som första namn är då kränkaren med i leken. Det var inte bra.

Efter dagens andra möte hade jag ytterligare en intressant dialog om… mående och temperament. Jag bjussade rätt bra på mig själv och berättade vad jag själv arbetar med, men jag fick också förtroenden tillbaka. Viktigt och gott!

Kyckling med stekt potatis pepparsås och gröna bönor

Lunchlåda från Feiroz med kyckling, stekt potatis, pepparsås och gröna bönor.

Lunchlåda köpte jag på Restaurang Feiroz igår. De hade två goda rätter då på menyn, så igår åt jag fisk och idag blev det kyckling med stekt potatis och pepparsås. Lådorna plus bröd kostade bara 70 spänn styck.

Jag åt ganska snabbt i trevligt sällskap av Pippi. Sen hann jag med en friskvårdspromenad om en halvtimme i Botaniska trädgården. Det finns faktiskt fortfarande ett och annat som blommar där och själv klart tog jag några bilder. Idag var det perfekt att ladda med frisk luft och vackra blommor mellan mötena.

 

Orm i taket

Vi såg en orm i ett tak.

Även efter jobbet hade jag ett möte tillsammans med Fästmön. Det var förstås av en alldeles egen art, eftersom jag anser att all tid med Anna är plus i tillvaron. Dessutom såg vi en orm. I taket. I samband med mötet blev det, förutom tänk och prat, också tankning och veckohandling. Livet står inte stilla.

Nåt brev till Oscar blev inte skrivet igår. Inte heller läste jag. Det är många saker som rör sig i huvudet just nu.

Frukost med boken Mystikern på Karlaplan

En stunds ro i morse med mystik till frukost.

I morse vid frukosten fann jag en stunds ro som jag ägnade åt… mystik. I somras fick jag en väldigt annorlunda bok från en författare som hoppades på att jag skulle skriva om boken. Jag tycker att den kanske inte riktigt passar in här på bloggen, men ibland är det bra att gå utanför sina vanliga ramar. Därför läser jag, begrundar och ska sen försöka formulera nån sorts recension.

Nu ska jag betala en räkning och bläddra igenom TV-tidningen som gäller från torsdag. Det är ett bra sätt att tömma hjärnan på tankar.

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Dagbok, Diskutabelt, Familj, Jobb, Mat, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

