Lördagsgodis 2: Karl Fazer Travel – Iced Coffee and Mudcake


Ett inlägg om en choklad.



För ett tag sen tog jag en mental tripp till Köpenhamn
tack vare en kollega som bjöd på en choklad, Karl Fazer Travel – Raspberry and Liquorice. Igår kväll blev det en tur till New York via Karl Fazer Travel – Iced Coffee and Mudcake.

Karl Fazer Travel Iced Coffee and Mudcake

En tripp till New York igår kväll, bara så där.


Jag köpte chokladen förra helgen på ICA Heidan
när jag inte hittade Raspberry and Liquorice. Sen blev den liggande i skåpet tills igår kväll. Fredagstrött som jag var höll jag på att krokna redan vid 21-tiden. Jag ville i alla fall försöka se på en film på TV, så jag tog fram den här chokladen.

Iced Coffee and Mudcake var inte alls söt som Raspberry and Liquorice. Den här var riktigt kraftig i smaken. Jag blev tvungen att kolla så att det verkligen var mjölkchoklad och inte mörk choklad som jag inte gillar annat än i kombination med mint. Jorå, den här chokladen är kaffe och kladdkaka insprängda i mjölkchoklad, ungefär. Åter igen en riktig smaksensation!!! Jag har ungefär halva den 130 gram tunga chokladkakan kvar – för att en halv räckte. Då är det en riktigt bra choklad.

En bit Karl Fazer Travel - Iced Coffee and Mudcake

Åter igen en smaksensation, denna gång av kaffe och kladdkaka insprängda i choklad.


Självklart måste jag ge mig ut på jakt 
efter de övriga chokladkakorna i sortimentet. Nu återstår att prova Karl Fazer Travel Toffee Rocks Salty Cookie och Karl Fazer Travel Orange Sprinkle Fizz. Då går resorna till London respektive Miami. Men nånting säger mig att jag kanske har provat de två godaste…

Toffelomdömet för Karl Fazer Travel – Iced Coffee and Mudcake blir det högsta.  Rekommenderas som lördagsgodis för den som gillar vuxen smak på choklad.

Rosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla mini

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Epikuréiskt, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Lördagsgodis 2: Karl Fazer Travel – Iced Coffee and Mudcake

  1. MarveW skriver:

    Tur att det är lördag idag!

    Gilla

  2. MarveW skriver:

    Just nu sitter jag med en ”Rio de Janerio” variant med mint och Choco drops. Vansinnigt gott till en kopp kaffe. Du inspirerar mig till dåliga, men mycket njutbara, vanor!

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Vet du, jag köpte en sån OCH en raspberry & liquorice igår. Den senare åt jag upp – det var ju tisdag (bra skäl, eller hur?). Det finns en viss risk att Mint & choco drops slinker ner i kväll. Bara för att. Jag kan. Jag är ju vuxlig. 😛

      Liked by 1 person

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

