Onsdagen den 13 september 2017: En exceptionell dag..?


 



Kära dagbok…

Damm i Botaniska

Jag älskar mitt jobb, men…

Jag älskar mitt jobb, det gör jag, men… Idag har det varit en ganska exceptionell dag. Nästan hela dan satt jag i olika möten. Det blev några små stunder över när jag hann äta lite lunch, gå på toa, jobba vid datorn etc. Fast dessa stunder var som sagt små och få. Jag avundas dem som kan sitta och fika en halvtimme på förmiddagen och lika länge på eftermiddagen. Visst gör jag det också ibland. Men inte nu. Som läget är står jag nästan och hoppar av otålighet för att kaffeautomaten är så långsam. När kaffet väl är serverat – en dos vanligt kaffe, en dos dubbel espresso med extra styrka – tar jag muggen in på kontoret. Det händer att den förblir orörd.

Block penna glasögonfodral mobiler

Lite block och penna idag, i morgon blir det mer.

Fem möten har jag klarat av idag – två på förmiddagen och tre på eftermiddagen. En och annan spontan avstämning av diverse har det också blivit däremellan. Vid ett möte minnesantecknade jag vid datorn, vid ett möte hade jag 15 minuters show (som jag inte hade hunnit förbereda…) och resten av mötena satt jag med block och penna mest. I morgon blir det mer block och penna och papper, framför allt. Jobbdatorn ska uppdateras och det är oklart hur lång tid det tar, det kan ta upp till fyra timmar. Jag har skrivit ut en del material som jag ska läsa och jag planerar även att påbörja revideringen av avdelningens kommunikationsplan. Den antogs i slutet av augusti förra året. Time flies…

∼ ♦ ∼

Roger Rosenblatts bok Att rosta bröd

Varför hade mamma den här?

Det har varit en ganska grå dag. Ljuset har kommit och gått och när jag gick från garaget och hem kom några droppar regn. Några droppar, inte mer. Jag är så trött att ögona går i kors och längtar mest efter att få ta en macka och ett glas mjölk och läsa i min lilla sorgliga (igen!) bok på gång. Boken berör mig starkt och jag kan bara läsa korta stunder. Det är bra att kapitlen är korta och boken tunn. Men jag kan inte låta bli att undra varför mamma hade den. Nu får jag aldrig veta det. Hon borde ha läst feelgoodromaner, jag hade ju ett antal jag hade tänkt låna henne…

∼ ♦ ∼

 

Trasigt glasögonfodral

Innanmätet i glasögonfordalet från Synoptik gick sönder ganska omgående.

På tal om ögon blev det väl lite bekräftat att den optiker min arbetsgivare har avtal med inte är den mest kvalitetssäkra. Jorå, mina nya terminalbrillor har hållit – men det har inte glasögonfodralet. Fodralets innanmäte har släppt. Känns lite B med tanke på att jag fick glasögonen och fodralet igår kväll. När jag la ut en bild på Instagram om detta och taggade Synoptik fick jag en kommentar om att jag skulle komma in till dem och få ett nytt. När jag har tid, dårå. Idag har det varit en exceptionell dag, med exceptionellt lite av den varan.

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Dagbok, Familj, Jobb, Personligt, Sociala medier och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

