Dagsarkiv: 9 september, 2017

Viskar ditt namn

Ett inlägg om en bok. När min avdelning skulle flytta till Segerstedthuset innebar det bland annat att vi som jobbade på gamla stället fick ta hem de böcker vi ville ha från de skönlitterära hyllorna i lunchrummet. Jag valde bland … Läs mer

Publicerat i Böcker, Familj, Jobb, Personligt | Märkt , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | Lämna en kommentar

Fredag kväll den 8 september och lördag morgon den 9 september 2017: Fredagsmys och lördagsmorgon dito

  Kära dagbok… Mysa… Kan en göra det ensam? Även om det inte är det roligaste får en försöka göra det bästa av det hela. Nu för tiden tycks emellertid det där mysandet mest gå ut på att äta nåt onyttigt. … Läs mer

Publicerat i Böcker, Dagbok, Epikuréiskt, Krämpor, Personligt, TV | Märkt , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | Lämna en kommentar

Lördagsgodistips: Res till Köpenhamn med Fazer – eller prova en motsägelsefull choklad

Ett inlägg om en choklad. Variation är bra, sägs det. Igår upptäckte jag att det var sant. På eftermiddagen fikade jag med några andra kollegor på avdelningen än dem jag vanligen fikar med. Det visade sig att en av dem hade… … Läs mer

Publicerat i Epikuréiskt, Jobb, Personligt | Märkt , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | 6 kommentarer