Larssons födelsedag 2017: Mitt dagliga bröd, det lilla ordet tack och kärlek


 



Kära dagbok…

Jag måste säga att det var bra mycket bättre för mig att äta huvudmålet mat mitt på dagen igår. Till kvällen blev det ett par mackor med mjölk till och det räckte fullkomligt – jag var varken hungrig eller sugen på nåt mer/nåt onyttigt. Sen var brödet jag hade köpt i tisdags väldigt gott, förstås… På bilden nedan ser det ut som jag åt nästan hela limpan igår. Det gjorde jag inte. En del av den gick åt till dagens lunchlåda. Från och med nästa vecka räknar jag med att det blir andra bullar annat till lunch än mackor. På måndag öppnar nämligen vår husrestaurang på jobbet. Då blir det enklare att smita ner där och äta nåt ordentligt till lunch.

Bröd på skärbräda och brödkniv

Mitt dagliga bröd…

 

Två stolar vid skrivbordet

Två stolar för Piff och Puff – som tillfälligt lämnat skrivbordet.

Idag inledde jag min arbetsdag med att pilla med en ny text som delvis skulle ersätta en befintlig på vårt intranät. Jag skapade en undersida dit jag flyttade viss text och jag skapade också speglingssidor på engelska. Sidorna handlar om ett nytt system som ska införas från och med måndag och löpande på hela universitetet till och med september månad. Jag har testat systemet och det jag har provat hittills ger jag högsta betyg. Att jag själv fick gott betyg av projektledaren tar jag till mig och sparar i hjärtat. H*n sa att h*n gillar att jobba med mig, att det är enkelt att samarbeta och att jag får saker gjorda snabbt och smidigt. Vi stämde nämligen av de omgjorda och nya sidorna på intranätet när jag hade gjort dem klara för publicering. Satt som Piff och Puff vid mitt skrivbord. Jag kunde för övrigt kontra med att säga till min kollega att h*n är suverän att jobba med som projektledare – ansvarstagande, en doer och drivande, framför allt.

Resten av dagen jobbade jag med mitt nyhetsbrev som ska publiceras i morgon förmiddag. I samband med det tyckte jag att vi då också ska puffa igen för det nya systemet. Projektledaren skrev en text, jag putsade på den och h*n blev så nöjd att jag fick ett fint tackmejl! Det är för övrigt det andra fina tackmejlet jag får den här veckan. Det andra kom från en annan projektledare som uppenbarligen också är nöjd med mina insatser. Nu skriver jag inte om det här för att skryta utan för att boosta mitt självförtroende kring arbete och samarbete, framför allt. Enligt Den Lille Fjanten* var jag ju inte vatten värd när det gällde detta. Mycket konstigt när jag på mina senaste arbetsplatser fått så mycket credit för just samarbete, flexibilitet och kompetens… MEN… jag vill förstås lägga till protokollet att jag är långt ifrån bäst på mitt jobb, jag kan mycket, men inte alls allt.

∼ ♦ ∼

Det börjar närma sig helg. Jag har en hel del planer för min helg. Dels behöver jag bädda rent, tvätta och städa, dels ska jag hjälpa vännen Jerry med att frakta bort saker. En del saker ska till återvinning, en del ska kastas och annat ska till Fästmön. Anna jobbar, men på söndag kväll ska vi stråla samman för en middag. Tänk, då är det tio år sen vår första dejt…

Anna och jag midsommarafton 2008

Anna och jag. Det är den äldsta bilden på oss två tillsammans som jag har hittat i mitt fotoarkiv. Bilden är tagen på midsommarafton 2008, mindre än ett år efter vår första dejt.

∼ ♦ ∼

*Den Lille Fjanten = en person från ett gammalt arbetsliv, en person som förstörde det arbetsliv jag då hade


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Dagbok, Familj, Jobb, Mat, Personligt, Trams, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

