Tofflan tipsar: Weleda Foot Balm tar hand om trötta fötter


Ett inlägg om ett fotbalsam.



Det hör inte till vanligheterna 
att jag tipsar om bra produkter, varor och tjänster längre när jag bloggar. (Böcker är förstås undantagna liksom vin, eftersom jag älskar bådadera.) Nej, jag fick så mycket skit för det och blev anklagad för att tjäna pengar på det att jag helt enkelt tröttnade. Nu ska jag göra ett undantag. Och jag säger direkt: det här inlägget får jag inte en spänn för att jag skriver. (Det får jag förresten inte heller när jag skriver om böcker jag har läst eller viner jag har druckit.) Jag vill bara vara tydlig med det.

∼ ♦ ∼

Weleda Foot Balm och Citrus Hand and Nail Cream

Födelsedagspresenter från Mia till mig i april i år.

I slutet av april i år åkte jag ner till Motala för mammas urnnedsättning. Vännen Mia var så snäll och upplät en soffa och tak över huvudet åt mig. Och på lördagen fick jag vara med om att fira födelsedag i hennes familj. Det var faktiskt så att vi inte bara firade hennes son som fyllde den dagen, vi firade oss själva också. Mia och jag fyller nämligen år dagarna efter varandra, några dagar efter hennes son. Jag hade köpt en flaska vin till Mia, men även jag fick paket: två härliga krämer. Den ena var för händer och naglar. Den har jag inte öppnat än. Men den andra var för fötterna och den har jag testat sen dess. Jag blev faktiskt så nöjd med den att jag nätshoppade en ny tub som kom med posten idag!

Weleda Foot Balm har en väldigt speciell doft, åt citrushållet till. Till färgen är den gråbeige och ser inte alls särskilt trevlig ut. Men den är bra. Krämen, eller balsamet, är underbar att smörja in sina trötta fötter med när en har gått och lagt sig. Den går in snabbt i huden och gör vassa fotsulor mjuka som bebisrumpor, snudd på. Fötterna känns dessutom nästan direkt… piggare. På baksidan av tubens ask kan jag läsa att våra fötter tar oss ungefär fyra gånger jorden runt under en livstid. Då förtjänar de sannerligen att vi är snälla mot dem!

Weleda Foot Balm

Fotbalsamet är lite dyrt, men drygt och har gjort mina fötter mjuka och fräscha.

Visserligen innehåller fotbalsamet både vatten och alkohol, som ju är uttorkande. Men det innehåller också oljor från bland annat oliv, myrraextrakt samt ringblomma, lavendel, rosmarin med mera. Och jag kan bara säga att mina fötter känns riktigt fräscha med det här balsamet.

 

Weleda Foot Balm kostar cirka 99 kronor att nätshoppa, men jag hade tur att köpa det för extrapris just nu, 84 kronor. Det kan tyckas vara i dyraste laget. Fast då ska en komma ihåg att det är väldigt drygt. Jag började använda min tub i slutet av april och nu, den 10 augusti, är tuben inte helt slut.

 


Weleda Foot Balm får högsta Toffelomdöme.
Tack snälla Mia!

Rosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla mini

Hand- och nagelkrämen ska jag prova när det börjar bli kallt. Jag brukar nämligen få hudsprickor på fingrarna, kring naglarna, då. Gissningsvis återkommer jag här med en rapport om krämen!


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Familj, Personligt, Vänner, Vin och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tofflan tipsar: Weleda Foot Balm tar hand om trötta fötter

  1. Mia Karlsson skriver:

    Varsågod😃 Tack själv, för att du påminde mig om att brorsan hade namnsdag👍En vill ju gärna framstå som att en har gott minne och är uppmärksam på nära och käras namnsdagar😅

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

