Dark heart (2016)


Ett inlägg om en film.



Filmen Dark heartDen här sommaren har det gått många filmer
om kvällarna på TV. De flesta av dem har haft ett antal år på nacken eller helt enkelt inte varit intressanta nog för mig. Men i kväll visade SvT1 det brittiska kriminaldramat Dark heart (2016). Brittisk och nygjord var avgörande: jag tittade.

I filmen centrum står polisen Will Wagstaffe. Han är på väg till Spanien för i hans bagage finns det olösta mordfallet på hans föräldrar år 2000 under en semester där. Will plågas av obehagliga minnen och flashbacks och vill försöka ta reda på vad som hände. Men medan han väntar på att få gå ombord på planet, som är försenat, ringer en kollega in honom till jobbet. En anklagad med icke dömd pedofil har hittats brutalt mördad. Mördaren har känt till vissa saker om offret, vilket gör det hela extra otäckt och spännande. Nästa offer överlever, men får svåra brännskador. Will och hans team jobbar med fallen och är snart mördaren på spåren. Trots det blir sanningen oväntad för dem.

Märkligt nog påminner den här filmen mig om en bok jag nyligen har läst. Det handlar om inte bara om pedofiler, det handlar om poliser som inte helt följer reglerna. Will gör det definititvt inte.

Filmen är otäck, spännande och realistisk. Toffelomdömet blir det högsta.

Rosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla mini

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Film, Personligt, TV och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

