När ingen ser


Ett inlägg om en bok.



Elizabeth Georges bok När ingen serJag börjar närma mig slutet 
av de böcker jag fick i två proppfulla papperskassar den där marsdagen 2015 av vännen Agneta. Tack! Eftersom många av böckerna har varit/är tegelstenar (500+ sidor), har läsandet dragit ut på tiden. I kväll läste jag emllertid ut Elizabeth Georges deckare När ingen ser på strax över 600 sidor.

Den här gången är en seriemördare lös i London. Mördaren ger sig enbart på pojkar och det finns klara kopplingar till pedofili, förstås. Samtidigt som kommissarie Lynley jobbar tillsammans med Barbara Havers på fallet ser han fram emot att bli far för första gången. Men på jobbet blir det kaos när Lynleys närmaste chef är sjuk och chefen över honom släpps lös.

Jag bävade lite inför läsningen av den här boken eftersom jag har tyckt att amerikanska Elizabeth George är lite för pratig i sina böcker ibland. Ganska snart märkte jag att jag fick upp lästempot och att det mesta av pratigheten var borta. Det här är nog en av de bästa Lynley-deckarna, för den är både spännande och sorglig. Jag läste ut den på ett par, tre dagar – fast då läste jag naturligtvis inte hela tiden. Det var inte förrän cirka 30 sidor återstod som mördarens identitet avslöjades och det var inte jag som avslöjade den!

Toffelomdömet blir det högsta.

Rosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla mini

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Personligt, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

