The Flock (2007)


Ett inlägg om en film.



The FlockLördagskväll och jag var lite seg och frusen.
Vilken tur jag hade som kunde krypa in under pläden och glo på en psykologisk thriller på TV6. Under cirka två timmar inklusive reklampauser kollade jag på filmen The Flock (2207)

Filmen handlar om Errol Babbage, avgående statlig kontrollant av frigivna sexförbrytare. Errol ska introducera sin efterträdare Allison Lowry. Det visar sig ganska snart att Errol är tämligen märklig och att det inte är hans eget val att gå i pension. Så försvinner en ung tjej och Errol kan inte låta bli att söka efter henne, trots att detta är polisens uppgift. Allison vill först inte medverka, men så inser hon att Errol faktiskt är kidnapparen på spåren. För allt och alla är inte som en tror… Det är bland annat det som Errol försöker lära henne – den hårda vägen.

Det tar tre sekunder innan jag är fast i filmen. Även om Errol är fruktansvärt irriterande är han mästerligt skildrad av skådespelaren Richard Gere. Filmen är både spännande och otäck – det senare främst för att människor kan verka vara så vettiga fast de i själva verket är riktigt onda, precis som i verkligheten. Jakten på den försvunna tjejen står för det spännande inslaget, för nånstans hoppas en ju som tittare att hon fortfarande lever. Och… den som lever får se om hon lever genom att titta på filmen.

Den här filmen får högsta Toffelomdöme.

Rosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla mini

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Film, Krämpor, Personligt, TV och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

