The Calling (2014)


Ett inlägg om en film.



The CallingAtt titta på spännande filmer 
är ett sätt att fördriva sommarkvällar. De där kvällarna när det är för kallt för att sitta ute eller det känns för trist att sitta ensam. I kväll visade TV3 filmen The Calling (2014) med en av mina favoritskådisar i huvudrollen, Susan Sarandon. (Jag säger bara… Thelma & Louise…)

Hazel är polis i en liten kanadensisk småstad. Hon är skild och bor ihop med sin mamma, en före detta domare. Rachels liv är fyllt av ryggsmärtor som hon dövar med alkohol och piller. Men så sker plötsligt ett märkligt mord i den lilla staden. Mordet följs snart av flera. Det visar sig att en seriemördare härjar i trakten. En seriemördare som har en speciell kallelse att hjälpa svårt sjuka och döende människor.

Det här är en ganska komplex historia, mer så än en anar vid första titten. Det handlar om religiösa undertoner, skuld, straff och försoning. Morden är otäcka och obegripliga – först. Närmare slutet av filmen avslöjas mördarens sjuka syfte.

Bra skådespeleri, fast lite för seg story ger inte högsta betyg men ändå ett högt Toffelomdöme.

Rosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla mini

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Film, Personligt, TV och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

