Morden i Midsomer: The village that rose from the dead


Ett inlägg om en TV-serie.



Jag har sagt det förr och jag säger det igen:
det är ingen sommar utan Morden i Midsomer! Igår kväll gick säsongsstarten för den här sommarens ynka fyra filmer, Morden i Midsomer: The village that rose from the dead.

Morden i Midsomer 2017

John Barnaby har fått en ny assistent, Jamie Winter.


Filmen handlar om en by, Little Auburn,
som har varit övergiven sen andra världskriget när den evakuerades. Nu, 70 år senare, ska den öppnas. Men frågan är vad den ska användas till. Det pågår en tävling mellan tre olika förslag. Är rivaliteten så stor mellan de tävlande att en av dem hittas mördad efter premiärkvällen, överkörd av en gammal stridsvagn..? Fallet hamnar förstås hos kommissarie John Barnaby och hans nya assistent Jamie Winter.

Det har hänt en del sen sist. Hunden Sykes är död och begraven och Barnabys lilla dotter Betty står nu på två ben. Utöver detta har Barnaby fått en ny assistent. Annars är det mesta sig likt. Mordsätten är som vanligt absurda – i det här avsnittet sker ett antal fler mord än det med stridsvagnen. Ändå känns Morden i Midsomer som en trivsam TV-serie som har lite gammaldags pusseldeckare över sig. Särskilt rädd blir jag inte, men under en och en halv timme njuter jag av brittisk underhållning,

Toffelomdömet blir högt.

Rosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla mini

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Film, Personligt, TV och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Morden i Midsomer: The village that rose from the dead

  1. MarveW skriver:

    Järnspikar. Jag började titta men så fastande min uppmärksamhet någon annanstans. Jag missade hela upplevelsen.

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

