Skol- och jobbavslutningsdag 1 2017: Festande och klarmarkerat – redo att flyga!


 



Kära dagbok…

Dip och chips

Festande och tabberas.

Solen tittade fram i morse, för att sen försvinna helt. Lite synd, den här dagen, när det är skolavslutning. Yngste bonussonen är den ende i familjen som går i grundskolan och den ende som slutar idag. I kväll bevistade vi hans avslutning ute i Förorten och äter traditionsenlig tårta, gjord av hans mammas hand, efteråt. Det är förresten ett evigt festande så här års. Jag själv gjorde tabberas på kvarvarande chips och dip igår kväll, mest för att få den där semesterkänslan.

För nu stundar en veckas semester för min del och i morgon flyger vi till London. Som jag har längtat efter den här resan! Samtidigt är glädjen inte odelad. Det klart att de fruktansvärda saker som har hänt i London tidigare i våras och nu i helgen inte lämnar mig oberörd. Men jag blir mest förbannad och tänker INTE lämna London i sticket. För mig känns det ännu mer angeläget att åka dit, att vägra vara rädd.

Min arbetsdag har varit intensiv, varierande och rolig som vanligt. Bland annat innehöll den ett kommunikationsplanerade för vår stab och sånt arbete är alltid givande och lärorikt. Det där att flera personer arbetar tillsammans, ser saker ur olika perspektiv, deltar och medverkar till att det faktiskt står nånting i det där dokumentet.

Godisbitar

Gott och blandat blir till en bra kommunikationsplan.


Utöver detta ägnade jag också en god stund
åt att tidrapportera min semester samt klarmarkera rapporten. När jag ändå var inne och gjorde detta för London-veckan passade jag på att klarmarkera även mina kommande fem veckor. Det tog sin lilla tid. Men mellan London och de fem semesterveckorna ska jag in och jobba ett par veckor för att bland annat delta i ett viktigt möte och packa ihop mitt kontor.

Klarmarkerad tidrapport

Jag har klarmarkerat min semester.

 

∼ ♦ ∼


Fast nu…
Nu loggar jag ur ett tag, såväl jobbmässigt som privat. London, I’m on my way!

Skärmdump kalenderpåminnele om London i morgon

I morgon…

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Dagbok, Familj, Jobb, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Skol- och jobbavslutningsdag 1 2017: Festande och klarmarkerat – redo att flyga!

  1. Merete skriver:

    Ønsker dere en aldeles strålende tur til London!:)

    Gilla

  2. Agneta skriver:

    Hoppas ni får en riktig toppensemester!
    (Och vi har visst samma tidregistreringssystem ser jag 😃)

    Gilla

  3. åsa skriver:

    Man kan inte gå omkring och vara rädd hela tiden, njut av semestern och varandra, ni är så väl värda denna resa ❤
    Ha dé!/Kram

    Gilla

  4. veggiehäxan skriver:

    Ha en jättetrevlig semester! Eller görbra, som vi säger☺

    Gilla

  5. Kristina skriver:

    Ha en fantastisk semester, ät och drick gott, roa er med det ni tycker är skoj!

    Gilla

  6. Önskar er en trevlig semester, njut av London !!

    Gilla

  7. Oh! London! Hoppas ni har riktigt otroligt underbart trevligt och mysigt ❤

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

