Våffelfest i Vadstena


Ett inlägg om en lunchfest.


 

Våffla

Mums!

Idag vid lunchtid var jag bjuden på våffelfest hos Envy samt Mona och Gunnar som hon bor hos. Jag hade aldrig tidigare träffat Envy, men Mona och Gunnar var mina föräldrars bästa vänner. Det kanske inte var så smart att gå på våffelfest innan vi ska ha födelsedagskalas. Samtidigt ville jag inte missa tillfället att träffa den lilla familjen i Vadstena.

Jag intog en lätt frukost bestående av kaffe och fil hemma hos vännen Mia. Sen for jag för att köpa en blomma till värdparet. Jag hittade en underbart vacker orkidé hos Viblomman – och värden blev så glad för den. Jag hade inte en aning om att han var orkidénörd…

Innan jag åkte tog jag svängen förbi mamma och pappa för att prata några ord med dem och berätta att jag skulle träffa Mona och Gunnar. Jag rättade till påskliljorna och tog några bilder och saknade, saknade, saknade…

Graven

Jag rättade till påskliljorna medan jag pratade med mamma och pappa.


Det blev några trevliga timmar
tillsammans med Envy, Mona och Gunnar. Lite utskälld blev jag när jag kom, men sen blev vi bästa vänner, Envy och jag. Detta blir ytterligare ett kärt minne att ta med mig hem. Tack till er alla tre!

Detta bildspel kräver JavaScript.

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Dagbok, Epikuréiskt, Familj, Mat, Personligt, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

