Onsdag morgon den 19 april 2017: Resfeber?


 



Kära dagbok…

 

Skuggor på sovrumsdörren

Jag vaknade med huvudvärk, igenklistrade ögonlock och nysningar, men ingen snö.

Nej, nån resfeber har jag inte, men jag vaknade med huvudvärk, igenklistrade ögonlock och nysningar. Utanför fönstret såg jag ingen snö, även om termometern visade minusgrader. Huvudvärken är botad med en mugg becksvart kaffe. De igenklistrade ögonlocken ska jag öppna i duschen strax. Bara nysningarna kvar och dem råder jag inte bot på.

Jag räknar med att ge mig av runt nio-tiden och då tar jag svängen förbi polisen för att hämta mitt pass innan jag ger mig ut på vägen ner mot Motala. Lilla väskan på hjul är fullpackad, kompletterad med en ryggsäck samt min dator i sin väska. Det är först på söndag jag vänder hemåt igen och eftersom vädret är som det är är det bättre att ta med sig för mycket kläder än för lite.

 

Solnedgång vid vattnet i Motala

Jag hpppas Motala bjuder på detta.

Min vän Lucille ser till min lägenhet. Det passade henne väldigt bra just nu eftersom de har hantverkare hemma som renoverar. Eftersom vi bor precis intill varandra har jag sagt att hon och familjen får vara hos mig så mycket de vill tills jag kommer hem. Inte kul att leva i kaos.

Inuti mig är det lite kaos också. Mest är jag orolig för om jag ska överväldigas av känslor när jag kör in i Motala senare idag. Det kanske är sista gången på väldigt länge. Jag hoppas stan bjuder på några fantastiska solnedgångar innan jag lämnar den. Det jag vet säkert är att jag ska träffa flera goda vänner och släktingar. Jag är inte ensam i Motala, trots allt. Och när jag kommer tillbaka till Uppsala finns Anna här, den mest älskade. Jag är inte ensam i Uppsala heller.

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Dagbok, Familj, Krämpor, Personligt, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Onsdag morgon den 19 april 2017: Resfeber?

  1. Hur gick det för dig att köra in i Motala?
    Jag känner igen rädslan inför att överväldigas av känslor, för mig handlade det om att se namnet på graven.

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

