Mitt bokår 2017: Gott och blandat i mars


Ett inlägg om böckerna jag läste i mars.


 

Februari är årets kortaste månad och då läste jag nio böcker. Mars är kortare än februari till antalet bokstäver, men i dagslängd hela tre dar längre. Nio böcker blev lästa även under mars, vilket visar på mindre lästid eller kanske tjockare böcker. Klickar du på en bild nedan öppnas inlägget jag skrev om just den boken i ett nytt fönster i din webbläsare!

Marsböcker 2017:

Lucie Whitehouses bok Före dig Erika Olofsson Liljedahls bok Någonstans brister himlen Mikaela Bleys bok Lycke

Fredrik Backmans bok Björnstad Jeanette Palmqvists bok Det enda som betyder något Anna Lihammers bok Än skyddar natten

Karl Ove Knausgårds bok Min kamp 4 Boken Bryt upp! Bryt upp! Karin Boye 1900-2000 Mikey Walsh bok Gypsy Boy

Av månadens nio böcker är bara tre spänningsromaner (Före dig, Lycke och Än skyddar natten), vilket ju är en liten framgång i sig (och kanske också ett skäl till att jag läste lite mindre..?).

Två av böckerna var recensionsexemplar varav den ena (Någonstans brister himlen, med första recensionsdag den 1 april) från Historiska Media och den andra (Det enda som betyder något) från författaren. Fyra av böckerna fyndade jag på årets bokrea (Före dig, Lycke, Björnstad och Än skyddar natten). En bok var en julklapp förra året från vännen Jerry (Min kamp 4) och en bok var en gåva från en kollega (Bryt upp! Bryt upp!). En bok, som jag dessutom läste på engelska, (Gypsy boy) var ett lån av Zeta.

Högsta omdöme, det vill säga fem tofflor, fick fem av böckerna (Lycke, Än skyddar natten, Min kamp 4, Bryt upp! Bryt upp! och Gypsy Boy). Fyra tofflor gick till två av böckerna (Före dig och Det enda som betyder något). Två av böckerna fick medel (Någonstans brister himlen och Björnstad).

Sammanfattningsvis läste jag inte en enda dålig bok förra månaden heller!

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Jobb, Personligt, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

