Fredagen den 31 mars 2017: Fredag :-)


 



Kära dagbok…


Idag är det fredag 
och helgen börjar. Jag har jobbat lite för mycket, skrivit, läst etc, så den här helgen tänker jag ägna mig åt Fästmön. Dels ska vi umgås, dels planera och utföra en del som har med en kommande högtidsdag att göra.

Text på whiteboard: Händelser: Fredag! : )

Konstaterande.


Min arbetsdag har varit full av roliga saker
. Det är ganska härligt att känna att en är behövd även i slutet av arbetsveckan – och att jag har kapacitet att jobba fullt ut. Men jag lär mig fortfarande, varje dag. Med all säkerhet är det detta som gör att jag tycker jobbet är roligt och utvecklande.

Jag har väldigt fina, trevliga, roliga, goa och kompetenta kollegor. Det går ju inte att tycka annat om dem när flera av dem förser mig med litteratur, eller hur? Idag fick jag tre Fogelströmsböcker på långlån från Pippis bokhyllor. Eftersom min chef beviljade min sommarsemester idag tänker jag mig att jag har fem härliga veckor som kan ägnas åt roliga saker som läsning. Sen blir det en del måstesaker också, bland annat att rensa och städa förrådet och mina viktiga-papper-pärmar. En sån som jag blir aldrig papperslös…

Per Anders Fogelströms böcker Erövrarna, Revoltörerna och Upptäckarna

Fogelströmsböcker på långlån.


Det poppar upp ett och annat tidsinställt inlägg
under morgondagen. Sen finns jag på Instagram för den som vill se nån enstaka bild från min lördags- och söndagsverklighet. Planen är att ägna mig åt Anna och bara vara där, med henne. Jag önskar eventuella läsare en god helg. 

Bullar

Ha en GOD helg!

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Dagbok, Familj, Jobb, Personligt, Sociala medier, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Fredagen den 31 mars 2017: Fredag :-)

  1. Veggiehäxan skriver:

    Ha en jättetrevlig helg!

    Gilla

  2. MarveW skriver:

    Trevlig helg!

    Gilla

  3. Agneta skriver:

    Trevlig helg 💐!

    Gilla

  4. Låter som en härlig känsla, att både orka och vara behövd hela arbetsveckan.
    Trevlig helg!

    Gilla

  5. Anneri skriver:

    Tack det samma. Hoppas du får en riktigt trevlig helg!

    Gilla

  6. Lisa skriver:

    Ha nu en mysig helg !

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

