Onsdagen den 29 mars 2017: Glad och positiv igen!


 



Kära dagbok…

 

Glad ritad gubbe

Dags att var lite positiv!

Nä, efter två rätt griniga inlägg är det dags att försöka upparbeta lite positivism. Jag blir glad och positiv av att jobba, till exempel, men också av att träffa Fästmön och goda vänner. Sen är förstås såväl arbetsliv som privatliv inte alltid en dans på rosor. Och det är faktiskt tur – inte skulle vi väl uppskatta de goda stunderna om det aldrig fanns några dåliga? Jobba ska jag göra två dar till den här veckan. I morgon sammanställer jag veckans nyhetsbrev och senare på eftermiddagen ska vi hålla fråge-kafé inför vår kommande husflytt. På fredag efter lunch är jag inbjuden till ett spännande möte med jobb i en för mig ny konstellation, men med intressanta och viktiga frågor.

När arbetsveckan sen är slut ska jag umgås med Anna i helgen. Jag har ett  rätt akut Anna-brist för tillfället, men det blir så när vi jobbar och är lediga tvärtom varandra. Det blir desto mysigare att träffas sen. Slutligen bär det av ner till Motala om mindre än en månad. Och även om jag ska dit i ett sorgeärende får jag på köpet träffa både vännen Mia, som jag ska få bo hos, och vännen FEM, som har erbjudit sig att följa med på urnnedsättningen. Visst har jag väl de bästa vänner???

Mamma på promenad i Varamon.

Mamma och jag promenerade längs stranden i Varamon i april förra året.

Igår kväll åkte jag till Äldreboendet när Anna skulle sluta jobba för kvällen för att få en liten pratstund och en puss. Det är tråkigt att hon inte kan följa med till Motala för urnnedsättningen, men det är svårt att få ledigt för henne. Kanske försöker vi åka ner nån långhelg i sommar i stället. Mammakusinen K har lovat att vi ska få låna deras lillhus. Så litet är det inte och dessutom ligger det på bästa tänkbara ställe under sommaren: storhuset och dess trädgård med lillhus ligger typ fem meter från sandstranden. Är det nåt jag saknar här i Uppsala så är det att ha vattnet så nära som det är i Motala! Men nu vet vi ju inte riktigt hur sommaren blir och vi vet inte heller om vi lever då. Just nu lever jag i alla fall. Och tänker tillbaka på förra året när mamma och jag tog en promenad på de nyanlagda gångvägarna längs stranden. Det var en solig dag och det är ett fint minne att bära med sig.

I kväll ska jag hoppa in i duschen innan jag ser När livet vänder klockan 20 på SvT 2 och sen Rebecka Martinsson klockan 21 på TV4. Igår kväll blev det inget TV-tittande alls. När jag kom hem efter kvällsutflykten kopplade jag ur mina telefoner och laddare, torkade av och packade ner för frakt till Annas snälla mamma och hennes L. Då blev det plötsligt lite utrymme i bokhyllan i sovrummet. Men var lugn – jag fyllde genast på med olästa böcker från två av mina andra hyllor som behöver platsen för lästa böcker. Det är nästan så jag har börjat fundera på ytterligare en bokhylla. Fast var 17 ska jag få plats med den???

Detta bildspel kräver JavaScript.


Slutligen en liten uppmaning: 
korrekturläs gärna texter till nyhetsartiklar. Eller fortsätt roa såna som mig. Jag kan ju se ett visst samband mellan lår, förlossning och ligga…

Skärmdump artikelrad: "Debatt. Barnläkare: Lår inte lokalpolitiker styra var förlossningsvården ska ligga"

 

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Dagbok, Familj, Jobb, Personligt, Trams, TV, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Onsdagen den 29 mars 2017: Glad och positiv igen!

  1. Fin bild på lilla mamma !!
    Låter som du har en bra helg framför dig, hälsa Anna !

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Ja det var den sista promenaden vi tog… Jag plockade vitsippor till mamma innan vi åkte hem i bilen till henne.
      Jag har inte hunnit prata med Anna om helgen än, så jag vet inte hur den blir eller vad som finns på agendan…

      Gilla

  2. Mia Karlsson skriver:

    Det blir jättekul när du kommer trots resans egentliga orsak, men det är så livet ser ut sorg och glädje😔😃går hand i hand. Och du, hit kan du alltid komma när du längtar efter gamla Byhålan.

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

