Dagens citat den 24 mars 2017


Ett citerande inlägg och ett inlägg om att sprida litterär visdom i omvärlden.


 

Jag gör mycket för att roa mina kollegor. Men jag har också tagit på mig rollen som spridare av litterär visdom. En och annan poäng finns det emellertid med citatet på bilden som jag satte upp på dörren till mitt kontor idag – den som kan italienska och som känner mig förstår vad jag menar…

Skylt med texten Lasciate ogni speranza voi ch'entrate

Jaha ja… hopplöst, med andra ord…


Det är lite dåligt med gissningarna 
här på bloggen av mina litterära citat. Men vet du vem jag citerar idag får du gärna skriva det i en kommentar.

Det blev inget rätt svargårdagens citat så jag tar det igen! Vem har skrivit det här då???

Texten Warte nur, bald ruhest du auch... på ettt vitt papper

Vem skrev detta???

 

Kanske har herr Fredag rätt när han tycker att mina citat är… för mörka. Jag tycker att de är bara så… bra. Mitt mål är att piffa hela hörnan på jobbet – och samtidigt medverka till folkbildningen.

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Ironi, Jobb, Personligt, Trams och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dagens citat den 24 mars 2017

  1. rexxmaster skriver:

    Det känns lite som fusk att googla och svara, det var anledningen till att jag inte svarade Goethe på förra inlägget…

    Dagens citat får vi väl kanske ge ledtråden ”Abandon all hope, you who enter here” och se om det är någon som kan svaret utan att googla!

    🙂

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      He he he, misstänkte att så var fallet. 😛
      Tack för den engelska översättningen av italienskan. Kanske ger den en ledtråd… Mina kollegor såg så konstiga ut när jag berättade vad det var för citat. 😆

      Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

