Tisdagen den 7 mars 2017: Uppskattning, uppfattning och… en kopp kaffe


 



Kära dagbok…


Och så blev det ÄNNU mer vinter idag. 
Snöandet smög igång redan i morse när jag skulle åka till jobbet. Under dan tilltog det, gjorde ett kort uppehåll under lunch och för att sen fortsätta med förnyad styrka av och till under eftermiddagen och kvällen. Nä, det är inte roligt det här med vinter, det tycker jag inte! Däremot var det roligt att få ett bevis på uppskattning i form av det meddelande min chef kom insmygande med i morse. Jag fick vara med i årets förhandlingar om lön och får en löneförhöjning retroaktivt från oktober förra året. Nu tycker jag själv att jag inte har hunnit prestera så vidare värst mycket eftersom jag började jobba här i maj och sen var borta större delen av hösten, typ tre månader. Dessutom har jag lön så att jag klarar mig, men jag blev glad ändå och tar tacksamt emot denna trevliga överraskning.

Meddelande om ny lön

Tack för uppskattningen, arbetsgivaren!

 

Snö utanför jobbfönstret

Det blev ännu mer vinter idag.

Medan vintern fullkomligt rasade utanför jobbfönstren deltog jag i möten, skrev diverse texter och ringde olika samtal lite hit och dit. Jag fick en uppgift som jag känner mig lite obekväm med (omfattar formgivning, nåt jag inte hållit på med sen 1990-talet), men jag tog reda på hur jag skulle komma vidare och blev även tipsad av min chef om en person som kunde veta mer. Den personen var jättetrevlig när jag ringde och det slutade med att jag blev lovad hjälp med ett förslag för det hela.

I ett annat jobb, av mer teoretisk-teknisk-komplicerad art, har det gått mindre bra. Jag pratade med jobbansvarig idag efter lunch. Vi kom fram till att lära av våra misstag och ta nya tag, nåt vi gör redan på torsdag. Icke desto mindre tycks nån tro att jag är nåt som jag inte riktigt är… Jag fick ett gott litet skratt när jag vittjade mitt fack för snigelpost på jobbet. Det är inte ofta det ligger post där och den jag fick idag var nog inte riktigt rätt sorterad…

Webbansvarig Uppsala universitet

Det här är nog inte riktigt jag, men…


Men allt i mitt liv är inte bara jobb. 
Jag har funderat över min semester och vilka tider jag ska ansöka om. Det blir lite svårt med synkningen med Livet när Fästmön har tidig semester och min arbetsplats flyttar mitt i sommaren. Det är inte helt lämpligt att jag tar för tidig semester, inser jag, och tänker ett varv till.

På den litterära fronten, som är en prominent del av Livet mitt, kan jag nu se fram emot ytterligare en spännande bok för recension, denna gång från författaren själv. Jag har googlat lite och tror att det här nog är en bok som jag själv hade kunnat välja ur bokhyllan. Då blir läsningen av recensionsexemplaren både lättare och roligare.

Cappuccino och mocca

Cappuccino och mocca, en kombo som funkar för min mage.

Några stordåd har jag inte utfört under dagen, men jag har i vart fall kommit på den bästa kombon kaffe från maskinen på jobbet. Jag tål nämligen dess vanliga kaffe väldigt dåligt och samtidigt har jag inte tid att pressobrygga kaffe mer än till lunchen. Det funkar att ta en dos cappuccino och en dos mocca, har det visat sig. För kaffe behövs. Jag har sovit dåligt de två senaste nätterna, så det blir inte kul att gå igenom sömndagboken på måndag morgon hos psykologen… Kanske Leffe och Camilla kan få mig lite lagom sömnig i kväll klockan 21? Men först ska jag faktiskt laga mat (färsk pasta) och ta en dusch. Mat kan en ju bli lite trött av.

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Dagbok, Familj, Jobb, Mat, Personligt, TV och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tisdagen den 7 mars 2017: Uppskattning, uppfattning och… en kopp kaffe

  1. Grattis till löneförhöjning! En trevlig tid på året 👍🏻😊 Hoppas ni kan få ihop semestern på ett bra sätt trots allt, du och fästmön.

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

