Onsdagen den 1 mars 2017: Den treögda ormen och annat sköj


 



Kära dagbok…

 

Sladdstopp med pinnar

Sladdstopp med pinne.

Tanken var att jag skulle delta som åhörare i ett forum på förmiddagen. Det fick jag skippa på grund min dumma hälsporre. Jag menar, är det gångavstånd så är det och jag ville inte ta bilen då. Nåt särskilt har jag inte gjort med foten, jag har inte ens gått extra mycket på den. Kanske har jag blivit biten av en och annan orm som vi har på jobbet..? Ibland gör jag mig ärende till mitt favoritteam på jobbet när det är fikadags. Det gjorde jag i morse. Jag satt ner vid teamets bord och intog en mugg cappuccino. De som jobbar i teamet är väldigt kluriga – du minns väl att de listade ut varför jag inte kunde ringa på min mobil i måndags? Nåt annat de har fixat är det här enkla, men funktionella sladdstoppet av pinnar, till exempel, som hindrar sladden från att glida ner genom hålet i bordet på golvet. Fast vänta bara… det blir bättre. Idag visade det sig att sladden… var levande! Plötsligt när vi satt där och fikade föll min blick på sladden. Den rörde sig! Den enögda ormen* har jag ju hört talas om, men en treögd dito???


Eh ja. Utöver sladdrandet på kontoret har jag även ägnat mig åt mer seriösa saker. Bland annat har jag funderat över alternativa kanaler för kommunikation när min avdelning inte riktigt har makten att bestämma över de kanaler som står till buds. (Kanske skulle ha använt Den treögda ormen som påtryckningsmedel?)

”Little things amuse little minds…

Jag har också gjort klart mitt nyhetsbrev. Igår förmiddag var jag lite svettig eftersom jag då endast hade en av tio texter färdiga, texter som skulle formges och putsas på redan under eftermiddagen idag, onsdag, eftersom jag inte är på kontoret alls i morgon. Men ibland har en tur och redan igår eftermiddag hade jag tio noteringar att jobba med.

I övrigt har det varit en grå och trist dag med fuktig luft och halt väglag. Kanske får jag pigga upp mig lite i helgen med ett besök på Galleri Uppsala där Elisabet Linna Persson ställer ut. Konst som en kan bli lite glad av. Dessutom ligger ju Costas taverna alldeles intill, som Fästmön så påpassligt flikade in när jag nämnde utställningen. Grekiskt är gott, tycker vi nämligen!

Bok om London

Vi gillar London, men frågan är hur vi ska hinna med stan???

London gillar vi också, Anna och jag, och nog tänkte vi ägna en del av helgen åt att fundera ut ett par, tre aktiviteter (skojar!) som vi vill göra när vi är där. Frågan är vilka vi ska välja – vi har bara sju dar på oss, men skulle behöva minst 70. Jag har inte varit i London sen 1981 när vännen Mia och jag hamnade där och hon mötte sin manlige tvillingsjäl i turban, efter att jag hade flytt med mjölkmannen i Brighton, där vi åkte varuvagn i gränderna och mötte doktorer som vi språkade latin med (”coitus interruptus”)… Men dessa historier kommer inte förrän i mina memoarer!..

 

 

 

*den enögda ormen = omskrivning för ett visst organ som endast män har

∼ ♦ ∼

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Dagbok, Film, Jobb, Krämpor, Personligt, Trams, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Onsdagen den 1 mars 2017: Den treögda ormen och annat sköj

  1. Mia Karlsson skriver:

    Ha ha, ja det finns en hel del galna minnen från den där Londonvistelsen! Blir det fler nu? Men du ingen varuvagnsåkning va? Ni är för gamla för sånt, tänk på benskörheten som drabbar äldre damer!

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Ja det var FÖR JÄÄÄSTRIGT, Mia, när vi var i Brighton och London! Tur att vi var unga då, med tanke på att varuvagnen vippade där i gränderna. Nåt sånt blir det INTE den här gången, vi fyller ju 0 respektive 5. 😆

      Gilla

  2. imsevimse skriver:

    Londonresa låter mysigt. Längesen jag var där. Jag har en väninna som åker dit ofta, då dottern bott där i många år. Får höra lite trevliga berättelser därifrån då och då.

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Jag har inte varit där sen 1981 och då var jag där bara ett par dar i samband med hemresan från Brightin där jag hade bott i ungefär ett år. Ser verkligen fram emot att åka till London igen! 😛

      Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

