Måndagen den 27 februari 2017: Ett telefonkrångel kommer sällan ensamt…


 



Kära dagbok…

 

Kommunikationsplan och mobil med regnbågsskal

Klarar jag verkligen av att revidera Telisarnas kommunikationsplan???

Det verkar som om jag har fått en hang up. Eller som om privatlivet påverkar arbetslivet – teleoperatörsmässigt… Jag har ju haft diskussioner med Telia om bemötande av privatkunder, bland annat, nåt som företaget sen löste föredömligt för min del, möjligen påskyndat av mina blogginlägg. Idag var det dags för krångel med nästa teleoperatör, denna gång jobbets operatör Telenor. Det visade sig nämligen att jag inte kunde ringa med min tjänstetelefon, en mobiltelefonapparat med både ett fast nummer som går via jobbets växel och ett mobilnummer. När jag upptäckte detta sökte jag förstås proffshjälp hos mitt favoritteam. Många huvuden slogs ihop och vi ringde teleoperatören som tog bort mig, la in mig på nytt. Men nej, det gick inte att ringa! Proffsiga Pia pratade med fyra olika personer hos teleoperatörens kundtjänst, men problemet verkade vara olösligt – tills en teamkollega hittade lösningen: en felaktig inställning på själva mobilen. Denna gjorde att teleoperatören inte kände igen mitt nummer och därför låtsades som om jag inte jobbar där jag jobbar. Som grädde på moset fick jag av en inspelad röst höra att numret jag ringde var fel. Bara det att det gällde alla jävla nummer jag ringde. Nog tycker jag att teleoperatörens kundtjänst borde känna till att en sån felaktig inställning kan orsaka det här problemet. Uppenbarligen var detta obekant för fyra av dem som jobbar med kundsupport. Då är det verkligen tur att jag jobbar tillsammans med proffs.

Zeta och Pia

Kompetenta kompisar på jobbet! Zeta och Proffsiga Pia försöker få ordning på min telefon.


Vem som hade gjort den felaktiga inställningen?
Ja, det finns ingen annan att skylla på än mig själv – trots att jag vet att jag inte har varit inne och pillat där. Hum… Jag känner mig så lagom trovärdig inför arbetet med att revidera teamets kommunikationsplan kring telefoni i nästa vecka…

Jag i kräfthatt

Trovärdig?


Telefontjafset tog över en timme att lösa.
 Just när jag skulle ta lunch fick jag ett sms från Telenor där de ville att jag skulle tala om för dem, på en skala från 0 till 10, hur sannolikt det är att jag skulle rekommendera dem till ett annat företag… Jag kände att jag inte orkade svara på det… Allt strul medförde att jag låg efter i planeringen med vissa saker – men bara ett tag! Viktigast av allt var att få klart och få ut en dagordning till ett möte i morgon. Vidare fick jag gratis motion eftersom vissa inte svarade på mina mejl och jag själv inte kunde ringa dem. Men även det tog förstås extra tid. Jag hann ändå göra det jag skulle, till och med förbereda mig inför mötet i morgon bitti. Ibland överraskar jag mig själv genom att vara Ett Litet Under af Effektivitet

 

FEM och Mia

Goa vännerna FEM och Mia som hjälpte mig så mycket på flera sätt när mamma hade gått bort.

I kväll ska jag göra ett nytt försök att få tag i vännen Mia (om teletekniken är med mig…) eftersom vi blev tvungna att lite abrupt avbryta vårt samtal (nej, jag kom inte åt nån inställning!) igår eftermiddag. Vännen flyttade för ett par veckor sen och jag ville höra hur det har gått med allting. Jag hann uppfatta igår att det finns gott om madrasser, täcken och kuddar ifall såna som jag skulle råka vilja hälsa på. Och det vill jag framöver. Under våren ska jag ju åka till Motala för urnnedsättningen av mamma. Det blir för jobbigt att köra fram och tillbaka och däremellan sätta ner mamma i jorden, så jag behöver stanna kvar över natt. Det skulle passa finfint att få gästa vännen i hennes nya lya då! Innan dess hoppas jag emellertid att vännen Mia och vännen FEM får möjlighet att komma till mig på besök en helg. En helg när de kan vila ut efter stöttning av och praktisk hjälp till sorgdrabbad vän, intensivt jobb och flytt, bland annat.

 

Gustavianum

I huset med kupolen ska jag få introduktion som nyanställd.

Den närmaste tiden, det vill säga den här veckan, ser jag fram emot att få lägga mitt huvud i M:s kompetenta händer i morgon efter jobbet. Jag går omkring med en kalufs som ser ut som en mössa uppe på huvudet. Vidare ska jag på introduktionsdag för nyanställda på torsdag. Det blir en heldag i det fantastiskt fina Gustavianum! Dessvärre ställer det lite extra krav på mig vad gäller nyhetsbrevet, som jag brukar förfärdiga torsdag eftermiddag. Det får jag i stället försöka ha det klart redan på onsdag innan jag går hem. Lite pressat i veckan, med andra ord…

∼ ♦ ∼

 

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Dagbok, Familj, Jobb, Personligt, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

