Tack och hej, Telia!


Ett inlägg om en kundupplevelse.


 

Mammas gula orkidé

Lecille med flera på Telais kundtjänst – TACK! Ni får njuta lite av min mammas blommande orkidé.

Nä, kunden har inte alltid rätt. Men kunden har rätt till ett bra bemötande och ett tillgängligt företag där kunden är kund. Efter många turer med Telia, där jag hävdat att det finns ett och annat att göra med dess tillgänglighet, har jag äntligen fått både hjälp och ro. Hur det kan komma sig? Tja, det handlar om vanlig, mänsklig lyhördhet av en person på kundtjänst som jobbar på helt rätt plats. Tack Lecille!!! (Inte rödmarkerat, orangemarkerat, min älsklingsfärg!)  Och ett par personer till. (Sen finns det också några på Telias kundtjänst som skulle behöva lite… utbildning.)

Jag hade i princip fyra frågor – och en jädra massa synpunkter på allt från bemanmning av kundtjänst till användarvänlighet och webbplatsen – av varierande art: två abonnemangsfrågor, en fakturafråga och en teknisk fråga. Frågorna rörde såväl fast telefoni som mobil. Följande fick jag svar på:

  1. ja, e-faktura är aktiviterat sen i fredags på fasta telefonin (Mina sidor funkade inte, detta gjordes via chatten, vars personal har gjort fel i två andra ärenden som jag har dryftat där tidigare)
  2. ja, äntligen står mobilen på mitt tilltalsnamn och mitt efternamn, inte på några förnamn som Telia har tyckt var mitt mellannamn
  3. ja, bredbandet via telefonuttaget ska fungera även utan fast telefonabonnemang
  4. ja, jag sa upp mitt fasta telefonabonnemang (fasta telefonen slutar fungera den 28 mars)

Eh, ja. Du läste den sista punkten rätt! Och kanske undrar du om det var tacken efter allt tjat från mig på Telia. Ja, det var pinsamt för mig att göra det där sista, men nu är det gjort. Fast vi är inte skilda för det – jag har kvar mitt mobilabonnemang hos Telia. Nu kan jag bara hoppas och önska att Telia tar till sig och har rätt storlek på sin bemanning när det gäller kunder som vill ringa in. För det är ju den vägen de där kunderna med långa och många frågor vill ta sig in. Kunder som inte vill vänta upp till en timme i nån telefonkö… Fungerar dessutom inte Mina sidor som det ska (dålig kapacitet?) sållas heller inte ringande kunder bort. Och alla kunder finns inte på Facebook, men Twitter är utmärkt som felanmälningskanal (jag har själv lyft fram Twitter i tjänsten som en av flera kanaler för felanmälan på den tiden jag jobbade inom en kommun).

Tack Telia! Keep up the good work! Med fler som svarar i telefonerna hos er kan ni förhoppningsvis förbättra ert rykte från telefonoperatören som INTE använder telefoni i sina kontakter med kunderna till telefonoperatören som BLAND ANNAT använder telefoni i sina kontakter med kunderna.

Grön telefon med nummerskiva

Sov gott, fasta telefonabonnamanget!

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Diskutabelt, Personligt, Sociala medier och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Tack och hej, Telia!

  1. Hej!

    Först, stort tack för att du tog dig tid att skriva det här inlägget. Jag kan lova dig att vi uppskattar det. Jag har skickat vidare dina fina ord till min kollega Lecille. Vi hoppas att allting framöver rullar på precis som det ska för dig. Skulle det mot förmodan inte göra, då vet du vart vi finns! 🙂

    Självklart tar vi också med dig dina synpunkter kring detta och ser fram emot att jobba på att förbättra oss än mer.

    Ha en fortsatt härlig dag!

    Hälsningar,
    Camilla – Telia Kundservice

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Fantomen Tofflan är hård mot de hårda, etc… 😛 Jag tycker att ni ska ha credd när ni gör nåt bra också, inte bara skit när ni gör dåligt. Sån är Toffellagen. 😛

      Gilla

  2. surridurr skriver:

    Långa telefonköer och väldigt skiftande kunskap hos den som svarar är verkligen ett kännetecken av Telia. Och säkert fler operatörer

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Telefonköerna har uppenbarligen med såväl bemanning som krånglande teknik att göra. På Telias chatt har den hjälp jag fått blivit fel två gånger, men rätt en gång. Mitt ärende nu i helgen sköttes exemplariskt av Telia – Kundtjänsten förstod att jag var mycket missnöjd och hanterade det hela väldigt bra.
      Kompetensen hos en annan operatör noterade jag inte var helt optimal idag, faktiskt…

      Liked by 1 person

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

