Söndag förmiddag den 12 februari 2017: Jag ska aldrig mer…


 



Kära dagbok…


Hur många gånger i livet 
har du uttalat orden i rubriken, följda av nåt du verkligen ångrar? För min del är det inte ofta, men idag säger jag det: jag ska aldrig mer äta sockerfria geléhallon. Ja, jag var godissugen igår kväll. När härliga QX Gaygala körde igång och Fästmön var på avstånd ville jag ha nåt gott här också. Jag rotade i skåpet och fann tre alternativ, alla hämtade från mammas stash, alla utan utgånget bäst-före-datum:

Sockerfria geléhallon, vit bakchoklad och Polly

Pest eller kolera eller pestkolera? Sockerfria geléhallon, vit bakchoklad och en påse Polly stod till buds igår.


Ja, jag gjorde mitt val och det var naturligtvis fel val. 
Nånstans borde jag ha kommit ihåg att jag inte tål sötningsmedel. Om inte annat borde jag ha blivit misstänksam när varje karamell tog en timme att tugga i sig. Jag valde de sockerfria geléhallonen. Glufsade i mig hela 80 grams-påsen. DET MISSTAGET GÖR JAG ALDRIG OM!!!

Kaffe och boken Låt det som varit vila

Det gick bra att läsa till feelgodddeckare till julmusik. (Bilden är från igår morse.)

Efter QX-galan började magen bubbla. Sen började den svälla. Och göra ont. Därefter följde… ett antal timmars output på stället där en helst (i alla fall jag!) är ensam. Där tillbringade jag sen en ganska stor del av natten, men framåt femtiden i morse somnade jag i min säng, utmattad. Vaknade sen vid niotiden av att nån i huset varvade jullåtar med dunka-dunka – JA, JAG VILL FLYTTA!!! Det var bara att ge upp att försöka sova mer. Jag försökte i stället läsa. Det gick bra med julmusik när jag läste slutet av min feelgooddeckare – separat inlägg kommer! – men när jag började med Frågor jag fått om Förintelsen och grannen växlade till dunka-dunka… då gav jag upp. Naturligtvis slutade all form av musicerande så snart jag klivit ur sängen. En har roligt nästan jämt i det här huset…

Böckerna Låt det som varit vila och Frågor jag fått om Förintelsen

Jag kunde läsa ut boken till vänster, men det var svårt att börja på den högra på grund av störningarna.


Nu har jag fått i mig ett stort glas bubbelvatten
utan att nåt… tråkigt har hänt. Vidare har jag fått ner en mugg kaffe. Det senare följdes av ljudliga protester inne från magen, men inget annat. Och DET är jag och min babianstjärt tacksamma för!

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Dagbok, Familj, HBTQ, Krämpor, Musik, Personligt, TV och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Söndag förmiddag den 12 februari 2017: Jag ska aldrig mer…

  1. Agneta skriver:

    Åh fy fasen! Stackars dig.. :-(!

    Gilla

  2. Anneri skriver:

    Fy 17! Din stackare – skönt att höra att det vänt! Hoppas dagen blir bättre än natten.

    Gilla

  3. FEM skriver:

    Men Jösses!! Sötningsmedel är ju rena giftet! Tur att det verkar vara bättre i maggen nu da´.

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Ja jag borde ha vetat bättre! Men tänker på att lilla mamma kanske åt såna här karameller, inte konstigt hon mådde dåligt… 😥

      Jepp, nu har jag ätit och duschat och ska ge mig ut för att handla till mig själv och till en annan sjukling. Matt och klen är jag, men det går nog.

      Gilla

  4. MarveW skriver:

    Jodu, de där godisarna med sötningsmedel kan man inte äta för många av. Kanske att det är meningen. Men det där glömmer du snart.

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      NEJ, nu glömmer jag inte! Första gången jag blev sjuk av sötningsmedel var när jag överdoserade C-vitamin, den här andra gången geléhallon. Jag köper aldrig sockerfritt godis, det här var min mammas som jag var för dumsnål för att kasta.

      Liked by 1 person

  5. Sockerfria Mentos gjorde detsamma med min mage, det är galet! 😂

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

