Nån på UppsalaTidningen läser nog min blogg…


Ett inlägg om värmeljuskoppar.


 

Förra torsdagen läste jag i UppsalaTidningen om sorteringen och återvinningen av värmeljuskoppar. Det hade kommit en fråga som fick ett i mitt tycke oklart svar. Jag bloggade förstås om det. (Klicka på bilden så kommer du till inlägget!)

Skärmdump från ett blogginlägg om bland annat värmeljuskoppar

Jag bloggade om värmeljuskoppar i torsdags…


Det verkar inte bättre än att nån på UppsalaTidningen
har den goda smaken att läsa min blogg. Jorå, jag har blivit citerad där förr om åren, dock inte idag, men… Jag hittade ett förtydligande om värmeljuskopparna… (Klicka på bilden och läs e-tidningen, förtydligande finns i obeskuren form på sidan 2!)

Förtydligande om värmeljuskoppar i UppsalaTidningen

UppsalaTidningen förtydligar – efter att ha läst mitt blogginlägg, tro?


Nu återstår bara ett frågetecken. 
Aluminiumfolie ska sorteras som metallförpackningar i vårt soprum. Men en bit ugnsfolie, till exempel, är ju ingen förpackning, det är ju… bara en bit folie… Eller? 😉

To be continued..? 

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Diskutabelt, Media, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Nån på UppsalaTidningen läser nog min blogg…

  1. rexxmaster skriver:

    Här kommer en lista (högaktningsfullt snodd från http://www.återvinningstockholm.se). Ska jag vara ärlig så tror jag att det är tämligen få som återvinner exempelvis folielocket på creme fraiche-burkar…

    Exempel på saker som ska läggas bland metallförpackningarna:

    Aluminiumfolie
    Aluminiumform
    Aluminiumoblat (keso- och yoghurtburk)
    Bakform av metallfolie
    Brödpåseförslutare av plast med metalltrådar i
    Burk i stålplåt
    Burklock i metall
    Espressokapsel (ex. Nespresso)
    Folie (keso, pastej, mjukost)
    Folie av aluminium (ugnsfolie)
    Färgburk i metall (urskrapad och torr)
    Hårmousseflaska
    Hårsprayflaska av metall
    Kaffekapsel (ex. Nespresso)
    Kakburk i metall
    Kakform av metallfolie
    Kapsyl
    Kaviartub, tömd och behåll locket på
    Konservburk i metall
    Kork i metall
    Lock i metall (från glasburkar)
    Läppstifthylsa i metall
    Marschall, metallbehållaren
    Metallburk
    Metallhandtag från hinkar
    Metallhållare för värmeljus
    Metallock
    Metallrör (vitaminer)
    Metalltub (kaviar), tömd och med korken på
    Nespressokapsel, 100 % aluminium
    Plåtburk
    Påseförslutare, plast med metalltrådar
    Senapstub
    Spackelburk i metall (urskrapad och torr)
    Sprayburk i metall (pystom)
    Stålband, kring diverse förpackningar
    Tandkrämstub i metall
    Tub i metall, låt korken vara kvar
    Vitaminrör/medicinrör av metall
    Värmeljuskopp i metall

    Gilla

  2. Lisa skriver:

    Rakhyvlar!! Har en ”MAO`S LILLA RÖDA” från kommunen. Står inget om rakhyvel, när vi varit på kommunens STOORA återvinning, med diverse, och jag frågar om olika grejer vart det ska. Blir svaret varje gång, brännbart…Jag hör ju att det är fel ibland, men om dom inte bryr sej, så orkar inte jag heller.

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

