Måndagen den 23 januari 2017: Böcker dä ä mitt liv, dä si!


 



Kära dagbok…


Ett av skälen till att jag arbetar 
är förstås att jag behöver en lön. En stor del av min lön går till böcker. Nu har jag rätt fullt med litteratur i mitt hem, så framöver måste jag nog gallra en smula. Men tanken på alla böcker jag kan köpa för min lön gör att det går an att arbeta även såna dar som väldigt gäspiga måndagar. Jag somnade i rätt bra tid igår kväll – bara för att vakna jag vet inte hur många – och långa – gånger i natt.

Bokhyllor och valv

Lön behövs för att köpa böcker!


Min arbetsdag har varit helt OK, 
men några stordåd har jag väl inte direkt utfört idag. Jag har bevistat möten, skrivit och publicerat på intranätet – och det är inte mycket mer att säga om det.

Draperi med böcker på

Det här vackra tyget, kallat Skynke i texten, slank ur Toffelnäven härom lördagen. Det följde i stället med Fästmön hem.

Hemkommen från jobbet skrev jag ytterligare lite mer – se föregående blogginlägg! Sen behövde jag gå ut med sopor och det tog en halvtimme att samla ihop alla kassar. Jag körde igång en maskin tvätt, för till skillnad från andra i huset tvättar jag normala tider och inte sena nätter/tidiga morgonar. Lite ekonomiadministration på det samt ett misslyckat försök att logga in i en uppdaterad klubb gjorde att jag höll på att tappa lusten. Tanken på ett visst Skynke som slank mig ur näven härom lördagen gjorde mig ännu surigare…

Men så var det det där spännande paketet som hade anlänt i postboxen som fick upp humöret. Det var ett paket från StjärnDistribution i Hofors och självklart tänkte jag först TV-produktion och allt möjligt. Fast riktigt så roligt ska vi inte ha det. Paketet var hårt och innehöll två helt nypublicerade böcker från Hoi Förlag för recension, Ensamfararen och Labyrint – vägen in! Den ena författaren har dessutom Uppsalaanknytning, vilket ju inte gör böckerna sämre (tror jag).

Detta bildspel kräver JavaScript.


Tack så mycket!!! 

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Dagbok, Familj, Jobb, Personligt, TV och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

