Att en aldrig kan duga


Ett inlägg om en önskelista.


 

Önskelista om kroppen

En skämmig önskelista.

Jag hittade en önskelista. Jag har ingen aning om när jag skrev den, men den kan inte vara så värst gammal. Rätt ledsen blev jag när jag läste den. Tänk att en aldrig kan duga, inte ens för sig själv. Att önska bort smärta och svagheter är en sak, men utseendet… Jag skäms. Jag har ett gott liv och borde inte önska mer. Inte sånt som är…fåfängt i alla fall.

 

 

 

 

Att jag aldrig kan duga, inte ens för mig själv…

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Diskutabelt, Krämpor, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Att en aldrig kan duga

  1. Mia Karlsson skriver:

    Du duger så bra precis som du är💕

    Gilla

  2. Jag tror inte nån INTE önskar sig typ sånt ibland, men, precis som du säger, när man tänker efter, så får man nog vara nöjd 🙂 Om någonting däremot kan lindra smärta, då är det väl bevänt att få önska

    Kram på dig !

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Det är nog sant, Nillan! Ibland önskar nog de flesta sig ett ”bättre” utseende. Smärta finns ju på olika sätt, fast den vill nog de flesta ha lindring mot.

      Kram tebax, min vän!

      Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

