Dagens citat den 11 januari 2017


Ett citerande inlägg.


 

Ofta får en höra att en är lite kufisk som gillar böcker och att läsa böcker, framför allt. Till exempel ifrågasätts det hur en har tid att läsa. Jag ser det som en prioriteringsfråga till stor del, men inte helt och hållet. Fast har en tid att ligga framför TV:n eller vara på gymmet eller ägna sig åt sin frimärkssamling eller… tja, då har en med all säkert också tid att läsa. Om en vill.

Bibliotekarier läser med all säkerhet en del böcker, det ingår troligen i deras jobb. Jag undrar om de har läst Louise Pennys bok Ett förbud mot mord. Där avslöjar dess huvudkaraktär, kommissarie Armand Gamache, sin inte alltför… gulliga syn på just bibliotekarier… Men jag skrattade lite och tog åt mig – trots att jag inte är bibliotekarie utan bara bokmal bokdrake …

”[…] ‘Men om du vill se mordiska känslor ska du umgås med bibliotekarier’, avslöjade Gamache. ‘All den där tystnaden. Den ger dem konstiga tankar.’

Moahahahahahahaaaaaaaa…

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Personligt, Trams och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dagens citat den 11 januari 2017

  1. fruhatt skriver:

    Gööva fölk tycker hela tiden .De kanske borde ägna sig att förkovra sig litterärt istället för att gnälla.
    Jag läser också massor och så tillika de andra tre i familjen . Böcker är bra!
    Kram

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Folk får tycka vad de vill, men jag är jävligt trött på att folk frågar hur jag hinner läsa… Vadårå, liksom? Jag har valt bort joggning och frimärkssamlande.
      Böcker är bäst!
      Kram!

      Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

