Disturbia (2007)


Ett inlägg om en film.


 

Filmen DisturbiaAlldeles för länge var jag uppe på måndagskvällen/-natten. Jag skulle bara se ett TV-program klockan 21.45, men hade innan dess börjat titta på filmen Disturbia (2007)Kanal 9. Halva filmen, ungefär, spelade jag in när det var dags för det andra programmet och självklart kunde jag inte låta bli att titta efteråt. Klockan är nu över halv två på natten. Det är tyst och mörkt och… filmen var rätt läskig, så nu får vi se om jag kan sova…

Kale och hans pappa är med i en bilolycka och pappan dör. Efteråt mår Kale väldigt dåligt. Nåt år senare blir han förbannad på sin spanskalärare som säger nåt om hans pappa. Kale attackerar läraren och blir anmäld. Men han har tur i oturen och får fotboja och kan vara hemma i stället för på ungdomsvårdsskola. För att få dagarna att gå spionerar han på sina grannar. Och att grannar är märkliga och… kusliga vet vi ju. En ny granne är Ashley, men hon tillhör det goda gänget och hjälper Kale och hans kompis Ronnie. De tre tycker nämligen att grannen mr Turner beter sig särskilt underligt…

Den här filmen börjar lite tveksamt och i mitt tycke alltför amerikanskt. Men sista halvan är riktigt spännande. För mr Turner ÄR konstig. Frågan är bara om han gömmer andra lik än bara rådjur…

Toffelomdömet blir högt. Jag blev riktigt uppskrämd.

Rosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla mini

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Film, Personligt, TV och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Disturbia (2007)

  1. Läser inte det här inlägget än, för jag har spelat in den 😄

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Den som läser min blogg vet att jag ALDRIG spoilar vare sig film eller böcker. Men jag själv vill inte läsa andras omdöme och betyg innan jag har sett en film eller läst en bok! Kanske är du likadan?

      Liked by 1 person

      • Ok, då är det riskfritt att läsa med andra ord 😄 Tack för upplysningen, hade inte koll på den biten. Såg att du skrivit om What Remains också och vågade inte läsa det inlägget heller… Dumt! Sedan, när jag skulle se, insåg jag att jag redan sett den miniserien, hihi.

        Gilla

      • Tofflan skriver:

        Det första en lär sig, nästan, när en ska jobba som skribent, är att inte avslöja för mycket av handlingen och slutet när en recenserar böcker och film. Nu är detta visserligen bara en blogg, men jag tycker att det är justast mot läsaren att inte spoila.

        Ja, serien är en repris från 2014. Av nån anledning missade jag den då.

        Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

