Jag väntar barn!


Ett inlägg om barn, behov och fadderskap.


 

Nu gick du väl i taket när du läste rubriken, men den är faktiskt sann. Fast kanske inte som du tror. Jag väntar barn – fadderbarn. Jag har anmält att jag vill bli fadder hos Barnfonden*. Först läste jag noga på nätet, kollade med Fästmön som är fadder hos Barnfonden sen länge och så bestämde jag mig. Det var inte alls svårt. Jag fyllde i ett formulär på nätet. Jag har bestämt månadsbelopp, men jag låter Barnfonden bestämma vilket land mitt fadderbarn bor i ålder, dess kön och dess ålder. Barnfonden väljer där behovet är störst. Det känns tryggt för mig som inte är så insatt.

Bli fadder idag


Nu väntar jag med spänning
på ett ”välkomstpaket” med information och en bild på mitt fadderbarn. Jag hoppas det är ett barn som då och då vill skriva till mig, för jag vill gärna lära känna mitt fadderbarn och helst också veta att pengarna kommer fram. Men jag ska inte bara stödja mitt fadderbarn så att det kan gå i skolan utan hela området där barnet bor. Och kanske blir jag fadder till ytterligare ett barn. Att det finns behov har jag förstått.

To be continued…


*Barnfonden är en svensk hjälporganisation som ingår i det internationella nätverket ChildFund Alliance.

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Familj, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Jag väntar barn!

  1. Anna skriver:

    Jag har precis också blivit med barn, fast jag valde, en tös från Tanzania får det bli eftersom jag åker dit snart igen.

    Gilla

  2. Anneri skriver:

    Bra jobbat och klokt tänkt 🙂

    Gilla

  3. surridurr skriver:

    Tycker du gör något riktigt fint och bra. Tror och hoppas att det också kommer att ge dig glädje

    Gilla

  4. Men, nu fick jag nästan ståpäls … jag har ju också precis gjort samma sak, valt PRECIS som du gjort 🙂 Det ska bli spännande och se när paketet kommer !!!

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

