Jaa du ”Tor”…


Ett inlägg till näthataren som ständigt kränker mig och min familj.


 

Käpphästar

”Tor” har ett antal käpphästar som h*n är fixerad vid.

Jaa du ”Tor” och allt vad du kallar dig… Jag trodde att du hade mognat sen sist. Uppenbarligen hade jag fel. Du har ett antal käpphästar och det är så otroligt lätt att skriva elaka och kränkande saker om andra människor när en (tror att en) gör det anonymt. Fegt tycker jag att det är också, ”Tor”. Du vågar alltså inte stå för dina ord som du skickar iväg via anonymitetsservrar och du gömmer dig bakom allehanda påhittade namn… Ja, jisses…

Det är bra att ha en administrationsskorpion som portionerar ut det h*n tycker att jag ska se. Att publicera ditt senaste verk som kommentar på den här bloggen kan du emellertid glömma. Varför skulle jag publicera en kommentar från nån som inte vågar stå för att h*n

  • kallar mig äcklig
  • jämför mig med rökare (av alla sorters folk!)
  • påstår att jag har dåligt samvete kring föräldraskap (jag har inga barn)
  • påstår att mina barn är bortskämda (jag har fortfarande inga barn)
  • tycker att jag gnäller över min ekonomi

med mera.

Läskunnig är du uppenbarligen inte heller, ”Tor”. Det är bonusbarn jag har i mitt liv. Jag har inget som helst föräldraansvar för dem och har aldrig haft. Däremot har jag varit en extra vuxenresurs. DET, däremot, kan jag själv tycka att jag har skött dåligt. Men det tycker varken mina bonusbarn eller deras föräldrar, det har de sagt.

På min egen blogg skriver jag om vad jag vill – inom lagens gränser, förstås. Jag tycker inte att jag gnäller särskilt mycket om min ekonomi numera. I morgonens inlägg skriver jag till exempel återigen att jag är tacksam för att jag har ett jobb och en lön. Eftersom jag har varit sjukskriven över två månader och dessutom ville betala min mammas begravning och bouppteckning är ekonomin bara lite ansträngd just nu.

Men jag har ingen dålig ekonomi alls. Det finns det däremot andra som har. Av oss cirka tio som samlas till jul är det kanske tre personer som har en fast inkomst. Vi vill försöka skapa en bra jul för några som inte har råd att göra det själva.

Om det är mina bonusbarn du avser när du slänger ur dig orden om bortskämda barn kan jag avslöja att de bara får nyttosaker – och de får bara paket till födelsedag och till jul, aldrig annars. Så jag tycker inte att de är bortskämda, faktiskt. Jag vet ju att du har lässvårigheter, men jag kan tyvärr inte gå in på detaljer och förklara ordet nyttosaker – det är ju snart jul och nyttosaker finns i paketen. Att du dessutom drar in barnens mormor i dina kränkande ord tycker jag bara är pinsamt lågt.

Jag tror att du får fira en ganska ensam jul. Igen. Det är nog inte första gången. För vem vill fira jul med nån som är så elak mot andra som du är? Ett förslag är att du sitter kvar på skithuset – där hör du ju hemma –  och spelar toalettgolf. Det är en ensamsysselsättning.

Toalettgolf

Sitt kvar på skithuset du ”Tor” och spela toalettgolf i din ensamhet. Ingen vill umgås med nån som är så elak som du.

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Familj, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Jaa du ”Tor”…

  1. Grethe skriver:

    Du har mail
    Kram

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Tack på förhand, Grethe! Jag har gått och lagt mig så jag får läsa och svara senare i morgon kväll. Jag har några ärenden jag måste göra efter jobbet.
      Kram! 💚💚💚

      Gilla

  2. imsevimse skriver:

    Usch då! Att folk inte har något annat för sig än att hata på nätet. Obegripligt!

    Gilla

  3. FEM skriver:

    Men VAD är detta??! Ska en behöva ta tlll BRÖSTTONER???!…IGEN???
    Du vet hur jag reagerar på sånt här!! Jag blir fullständigt vansinnig och kan inte låta bli att häva ur mig.
    Här har vi ett typexempel på nån som inte har varken vänner eller egna intressen. En väldigt ensam viktlös dammråtta, ett genomskinligt litet slemmigt blötdjur. Lilla ”Tor” skulle verkligen behöva ta tag i sin situation och försöka få något slags liv. Med hjälp då förstås. Lilla ”Tor” klarar säkert inte av det själv. Frågan är om terapeuten gör det heller. GUD,så eländigt ”Tor” måste ha det, hela tiden.

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Säkert en väldigt ensam människa som bor på insitution eller som arbetar på julafton – för att slippa vara ensam. Ja, jag önskar att ”Tor” inte kände sig tvingad att läsa min blogg när ”Tor” irriterar sig så mycket. Varför plåga sig själv?

      Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

