The Possession (2012)


Ett inlägg om en film.


 

Filmen The PossessionIgår fortsatte Fästmön och jag på skräcktemat. Vi valde en film från Netflix om besatthet – The Possession (2012). Som de flesta andra såna filmer sägs den vara baserad på en sann historia. Ja, ja…

En familj – mamma, pappa och två döttrar. Mamman och pappan är ganska nyskilda och pappan ska nu ha flickorna hos sig en helg i sitt nya hus. De åker till en loppis för att köpa prylar. Den yngsta av döttrarna hittar ett gammalt träskrin som hon prompt vill ha. Det är riktigt dumt. Hade hon sett inledningsscenerna i filmen, som visade vad som hände den förra ägaren, skulle hon nog inte ha tjatat till sig lådan. Det visar sig nämligen att skrinet innehåller en ond ande som tar folk, gärna barn, i besittning… Pappan gissar så småningom hur det ligger till och hamnar i judiska kvarter. Där får han med sig en rabbin som ska driva ut den onda anden.

Lite förutsägbar är även denna film. Först är naturligtvis mamman och pappan väldigt oense, men sen blir de ett team igen och säkert slutar det hela såsom alla skilsmässbarn önskar. Fast filmen är faktiskt väldigt spännande däremellan. Effekten av insekterna i filmen förstärktes för min del eftersom vännen Mia sms:ade under kvällen och berättade om sin nyckelpigeinvasion.

Toffelomdömet blir högt.

Rosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla mini

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Familj, Film, Personligt, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

