Nya saker jag vill säga till mamma


Ett inlägg till mamma.


 

Svart rock

Jag har köpt en rock till din begravning, mamma.

Lilla mamma, det är så tomt utan dig! Jag sitter i din lägenhet och du finns inte kvar här. Inte din själ ens, knappt dina saker. Jag bara känner doften av din parfym ibland. Den kommer nog från din jacka och din tröja som hänger i hallen. Jag har inte kunnat ge bort dem.

Trots att du inte är här har jag som vanligt saker jag vill säga dig. Nya saker sen sist. Livet går ju vidare även om du inte är här Det är helknäppt… Konstigt. FEL!

Idag har jag köpt mig ett… ytterplagg. Nån sorts halvlång rock. Jag fick god hjälp på Dressman vid torget. Jag hade inte alls tänkt lägga nästan 1 500 spänn på en rock, men vet du, det har blivit vinter här och jag behöver ett ytterplagg till din begravning. Det är en vanlig, enkel och svart rock, inget märkvärdigt, bara nåt att ha över min tunna kavaj.

 

Trisslott

Vi skulle behöva en lite större vinst nu, mamma.

Sen ville jag berätta att jag löste in förra veckans Trissvinst mot en ny lott. Vi skulle behöva en lite större vinst nu när jag har köpt rocken OCH är sjukskriven. Och så kommer det räkningar till dig varje dag som måste betalas.

Idag var jag på banken för det ska vara dina bouppteckning i morgon och juristen ringde i morse och bad mig plocka ut aktuella kontoutdrag. Det fixade jag efter en del strul (banktjänstemannen var inte tillräckligt uppmärksam på vad jag ville ha), men typiskt nog hann räkningen på hämtning av dina hjälpmedel komma medan jag var på stan. Så jag måste till banken igen. Men det tar jag i morgon. Snart behöver jag nog inte visa leg längre.

 

Mamma, jag saknar dig! 

//Din föräldralösa dotter

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Familj, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nya saker jag vill säga till mamma

  1. Gunilla skriver:

    Jag brukar prata med mamma, det kanske låter lite konstigt, men det är som du säger, man liksom vill berätta en del saker.

    Det var en fin rock, och även om det inte är någon trevlig anledning, så känns det iaf bra när man hittar det man behöver, för man är inte direkt sugen att springa i affärer ❤

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Skönt att veta att vi är två som pratar med våra döda mammor. Men en vill ju berätta saker och det går ju inte att ringa…

      Rocken är väldigt enkel, men fodrad. Jag får plats med en kavaj under. Fick bra hjälp i affären, den första jag gick in i här. Det är lite annorlunda i en småstad, tror jag. Folk är mer serviceinriktade. De som jobbade där var så där lagom hjälpsamma. Och nä, jag gillar inte att köpa kläder i vanliga fall, nu är det i ovanliga fall och det är ännu värre.

      Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

